Gå til innhold

Sover babyene deres ute uansett vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har måttet gå tur ute for å få til noe mere enn 30-minutters soving.

Så i griseværet Oslo i dag, har jeg for første gang lagt ham i sengen sin. Jeg orker i dag ikke alt det styret med vognen, når han likevel bare sover 30 minutter, og det er IKKE turvær her. Spent nå, men blir vel atter en 30-minutters!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med mindre det er storm:) Og for meg skal det være rimelig ille vær for ikke å være tur-vær!

Skrevet

Kommer an på alderen til babyen, men over 10-11 mnd, så ja, uansett vær, men et sted vognen er litt skjermet (inne i et hjørne delvis under tak f.eks). En nyfødt ville ejg ikke lagt ut i storm, mens en på 7-8 mnd godt kunne sovet ute i litt vind og ruskevær. Så holder jeg babyer under 1 år inne om det er mer enn 13-14 kuldegrader ute. Grensen er vel egentlig 10 kuldegrader, men det er alltid lnere nede i vognen, så skyver den derfor litt.

Skrevet

HI her.

Han er 4 mnd, og han er litt forkjølet.

Jeg gikk 2 timer i griseværet forrige fredag, og ble litt lei! :-) Må ha nytt regntøy!

Skrevet

Omtrent ja. Han har aldri villet sove inne. Har stort sett mulighet til å la han stå under tak da. Og når han først sover så kan han sove en stund slipper å gå tur for det.

Det er grisevær i Oslo ja, hmm.

Bor på Vestlandet jeg, her kan også være grisevær.....

I dag regner det katter og bikkjer, men det blåser ikke så ille, liten kuling kanskje.

Det har vel skjedd at jeg har tatt vognen inn i gangen om det blåser for ille, stiv kuling/liten storm eller noe sånt.

Skrevet

Nei, ingen av mine 2 barn har sovet ute i vogn her hjemme..

Hjemme har de sovet i sin egen seng også på dagtid.. Først i bhg at de startet/starter å ligge i vogn ute her..

Ellers så har minstemann sovet endel i meitai på ryggen min når vi har vært ute og gått..

Skrevet

jepp - har en grense på -20 grader.

Skrevet

hadde jeg måtte gå tur for å få han til å sove hadde jeg ikke orka i grisvær,men jeg er heldig å ha en sønn som sovner med en gang han blir lagt i vogna si,så ja,han sover ute i all slags vær.

(bortsett fra om jeg har veldig lyst på en lur når han sover,da sover han i senga si)

Skrevet

Japp. Hun er 2 mnd. Har sovet ute i minus og i pluss grader. I regn, skodde, snø og slafsevær ;)

Ligger i en ulldrakt ned i en skinnpose i vogna. Så hun fryser ikke :)

Dessuten, barna til ei venninne av meg lå ute når det var -25 ute..

I vogna var det et par pluss grader :)

Skrevet

Ja, begge mine har sovet ute i all slags vær. Det er bare å pakke inn vogna godt. (Bor langt inn i skogen på østlandet.) -20 er ikke noe problem.

Mine hadde blitt forstyrret av å bli trillet, og hadde sovet mye kortere tid hvis jeg hadde gått tur.

Skrevet

Nei, mine har sovet inne uansett vær så lenge de ikke har sovnet i vogna som følge av at vi har gått tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...