Gå til innhold

Noen andre med panikkangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært plaget med det og har nå fått tablettene effexor eller tilsvarende rimeligere medisin.

Synes det hjelper veldig men er redd for hvordan det blir å slutte med dem. Takker for tilbakemelding av erfarne;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle slike medisiner skal en være forsiktig med, da de lett fører til avhengighet.

Jeg hadde Sobril en kort periode, og de hjalp. MEN det var egentlig nok å vite at jeg hadde dem de fleste gangene :) Jeg lærte meg å puste meg gjennom de fleste anfall. Kun tablett dersom jeg ikke klarte det etter en lengre tid. Jeg visste jeg hadde hjelp i den lille pillen, og det var en trygghet som gjorde det lettere å puste seg gjennom.

En gang hadde jeg et anfall som føltes som om det satt seg fast. Hadde problemer med pusten i over en uke, faktisk. Vanligvis varer det jo bare en kort stund, men jeg tror musklene på en måte gikk i lås rundt øverste del av magen. Da tok jeg kanskje 4 tabletter i løpet av den uken, bare for å få pauser hvor jeg klarte å puste skikkelig.

Det som hjalp meg den gangen, var faktisk dyp massasje. Da slapp det taket.

Skrevet

jeg bruker Efexor , og har brukt den i flere år med kjempegod effekt mot panikkangst :)

panikkangsten kommer mye sjeldnere, og den er ikke bestandig like kraftig, så jeg har god hjelp av medisinen.

Hvorfor skal du slutte`?

legen sier at når man blir bra, så skal man stå på de enda en stund, for å være sikker på at man ikke får tilbakefall.

Jeg fikk tilbakefall flere ganger uten medisinen, så jeg skal nok stå på den en stund :/

har også sobril hvis det blir riktig ille, men hjelper mest hvis jeg bare vet jeg har, slipper å ta som regel :)

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...