Gå til innhold

Voksne "flyter" på barnas vaksiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte mail til FHI angende om vi voksne "flyter" på våres barns vaksiner. Og svaret var at det gjør vi faktisk. Og at alle voksne bør revaksinere seg hvert tiende år.

Hvor mange av dere er det som faktisk gjør dette? Jeg må selv innrømma at jeg ikke har vaksinert meg etter endt vaksineprogramm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi er så vant med å være sykdomsfrie at vi glemmer at det er en grunn til at f eks meslinger og røde hunder er så godt som utryddet i samfunnet vårt...

Skrevet

Jeg er klar over at man bør revaksinere seg, men så langt er det bare blitt med tanken.

Enkelte sykdommer vet jeg at jeg er immun mot, sånn som røde hunder og meslinger(har hatt disse, i tillegg til vaksine), så de trenger jeg ikke bekymre meg for.

Men et par andre burde man vel fått påfyll av.

Skrevet

Dette synes jeg er moralskt forkastelig. Hvorfor fines det ikke et vaksineprogramm for voksne?

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt noe særlig over det.

Gjelder det alle vaksinene vi tok da vi var barn? Eventuelt hvilke er de viktigste å ta igjen? Fikk du noe svar på det i mailen deres?

Skrevet

Fordi voksne må forventes å kunne ta ansvar for egen helse, og bestille time til vaksinasjon hos fastlegen når det er behov for det, på samme måte som vi tar celleprøver og stivkrampesprøyter...

Skrevet

Stivkrampe, kikhoste, polio og difteri bør alle voksne ta.

Skrevet

Hehe, da har vel alle dere samfunsbevisste bestilt dere time for revaksinering? Eller?

Skrevet

Jeg har tatt ny polio- difteri- og stivkrampevaksine ja :))

Har i tillegg tatt hepatitt A+B og vaksine mot magetrøbbel (utenlandsreise)...

Så JA, man kan faktisk passe på litt selv !!

Skrevet

Har hatt kikhoste, men jeg tar vaksiner hvert 5. og hvert 10 år. Stivkrampe tar jeg hvert 5.

Skrevet

Ja, både min mann og jeg har revaksinert oss. Både for vår egen del og for samfunnets del. Jeg vil ikke smitte nyfødte med f.eks kikhoste!

Skrevet

Man tar det jo hvis man skal ut å reise så det er vel mange som er oppdaterte tross alt! Jeg har iallfall alt på stell og kjenner ikke mange som ikke har vært ute og reist og fått påfyll i voksen alder...

Skrevet

Nå har jeg fått meg time for revaksinering og influensavaksine, og oppfordrer alle andre som ikke har ting på "stell" til å gjøre det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...