Gå til innhold

Babyer og problematiske familierelasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med babyer og problematiske familierelasjoner? Hvordan skal man best håndtere det dersom det er visse familiemedlemmer du ikke ønsker å ha rundt barnet/a dine? Hvordan skal man klare å jukse rundt de, uten at det går utover resterende relasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt problematisk å forstå hva du mener her.

Men har problematiske familierelasjoner selv. Og jeg overser det. Altså lar disse problematiske menneskene få løfte, kose med babyene. Til tross for at jeg ikke liker det/dem.

Dette pga at det ikke skal gå utover de andre familiemedlemmene. (Dette er på min side, så snakker ikke svigers e.l her)

Utdyp gjerne hva du mener med "jukse" rundt de, og hvilke konflikter det er snakk om. For mulig jeg selvsagt hadde gjort annerledes i en annen setting.

Skrevet

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men jeg har problemer m å la svigermor passe barna våre. Ho fikk i fjor sommer og i sommer passe største litt (hjemme hos oss), men får ikke ha dem hos seg (både fordi vi bor på hver vår kant av landet, og fordi jeg ikke stoler på ho). Minste får ho ikke passe alene enda, pga jeg ønsker å vite hva som har skjedd. Største kan snakke, det kan ikke minste.

Skrevet

Har ei svigerinne jeg føler er en virkelig dårlig påvirkning på menneskene rundt seg, og må si at når barnet vårt kommer skulle jeg helst sett at hun ikke fikk kost med barnet osv. Er veldig trist for syns svogern min er en kjempefyr....

Takk for gode tips uansett, mulig jeg bare må takle deg

Skrevet

Jeg har stor tro på at barna har godt av å "møte" alle slags mennesker og lære seg at folk er forskjellig og at ikke alle er like. Og at de på den måten lærer seg å gjøre seg opp en egen mening om mennesker! Og selv om at jeg ikke liker etc betyr ikke dermed at barna mine MÅ føle det samme. :)

Også prøver å heve meg over det.... selv om det er tøft og hardt og jeg egentlig ikke unner dem å få kose med mine på en måte.

(litt vanskelig å forklare) Så jeg overser det og tenker at ungene ikke tar skade av det, men blir en erfaring rikere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...