Gå til innhold

Har deres barn mange og leke med på fritiden ???


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Min 3åring har ingen bortsett fra de hun leker med i bhg. I helgene er hun sammen med oss eller at vi drar ned på lekeparken og møter på noen barn der hun leker med.

Er bhg som er så veldig opptatt av dette her og som spør om jenta vår har noen hun kan leke med i helgen...har liksom ikke lyst å ringe rundt til folk i helgene heller for da har jo familiene tia sammen og finner som regel på ting og tang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, egentlig ikke.

 

Han er 4,5 år. Han pleier å ha med seg noen fra barnehagen hjem innimellom, eller han blir med andre hjem.

 

Han går ikke i den nærmeste barnehagen som de fleste barna i gata gjør, så han har ikke rukket å bli kjent med barna i gata enda. Og de han går i barnehage med bor for langt unna til at de kan leke sammen på fritiden.

 

I helgene gjør vi stort sett familieting. Det hender innimellom vi er sammen med andre familier, og da leker han med de barna.

 

Men ikke sånn til vanlig, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår på 5 har ingen å leke med i nabolaget. Hun her med seg en venninne hjem ca en gang i uken, samt hun går på kor og ballett hvor hun har venner!

 

Da hun var 3, var det vi som syselsatte henne og det var da hun startet med en aktivitet i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Leah (3 år) har ingen barn hun leker med i helgene eller etter barnehagen. Eller i helgene er vi ofte sammen med søskenbarnet hennes som snart er 1 år, så det blir nok mer leking når hun blir større:)

 

Ser ikke på dette som noe problem, etter barnahagen i ukedagene er hun utslitt og har det best med å få slappe av, spise middag og leke litt rolig sammen med meg og pappan..I helgene gjør vi mye gøy sammen med familien:)

 

Men det bor andre jenter på hennes alder (3-4 år) rundt oss, så regner med det blir litt lek med de når hun blir større:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nabobarn som de går i barnehage med, og av og til kjører jeg 5åringen på besøk til bestevenninna, eller foreldra hennes kommer hit med henne, har også venner med barn som er rundt samme alder som vi treffer av og til når det klaffer for oss alle. De små ( jenter på 3 1/2 og 5år) er også jevngamle og leker godt sammen, så de har kansje ikke det største behovet. Merket at eldstemann hadde større behov for å finne noen å leke med i helgene da han var i den alderen, hadde nabobarn og venner med barn. Synes selv det er hyggelig om andre ringer å hører om vi skal finne på noe med barna i lag, har vi andre planer så sier jeg at vi heller får ta det igjen en annen gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det et problem at de ikke leker med andre etter barnehagen eller i helgene, og ingen i vår barnehage har noensinne spurt om dette.

 

Når det er sagt, begynte vi med "playdates" allerede da hun var 1-2, det vil rett og slett si at vi anstrengte oss litt for å være litt ekstra med vennepar med barn på samme alder. Og å bli kjent med andre med barn på samme alder. Dette har vi hatt det masse kos med!

 

Jenta vår er nå 3, og spør ofte etter vennene sine og liker å dra på besøk/få besøk. Hun leker med nabojenta på 4 et par ganger i uka, og i helgen drar vi som regel (men ikke alltid) på besøk til noen med barn på samme alder. Og så er det turn en gang i uka, teaterbesøk o.l. Jeg synes det er gøy å være sosial selv også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da dattera vår var 3 år, lekte hun bare med nabojenta. Hun var 4. Men ellers hadde hun ingen andre på fritida.

 

Nå er hun 8, og hun foretrekker stort sett å være hjemme her. Hun er ikke typen som fyker ut døra til venner med en gang, selv om hun er godt likt og ei sosial jente. Jeg liker meg også godt hjemme når jeg har fri. Så jeg velger å la henne styre det selv. Hun har ei bestevenninne som er her en del, men ellers er hun mye her i ro med oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...