Gå til innhold

Noen som har/hatt lavt blodtrykk "uten grunn" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk, eller blodtrykksfall når jeg står og sitter. Det er forferdelig ubehagelig, og det føles som om jeg skal besvime flere ganger om dagen. Er sykemeldt på 3.uka nå. Men legen finner ingen grunn til at jeg har det sånn, så hun håper at det skal gå over av seg selv..det håper jo jeg også, men om noen vet om noe som hjelper så tar jeg gladelig imot alle tips og råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måten. Eneste jeg har hørt jeg kan gjøre er å drikke mye, spise salt og at trening skal være gunstig. Medisin for lavt bt gir man visst sjelden pga bivirkningene disse har. Lavt bt er jo ikke farlig, hvis det skulle være noen trøst:-/ Plagsomt, ja...

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk. Oppdaget det under svangerskapet, lå jevnt i nedre del av normalen.

Er ofte svimmel hvis jeg reiser meg for fort opp, så er viktig å reise seg sakte.

Vær også obs hvis du står bøyd.

Men er i grunnen til å leve med synes jeg, bare man er klar over det. Var mye mer plagsomt under svangerskapet.

Skrevet

Mitt bt har alltid ligget rundt 90/50, noe lavere når jeg er gravid!

Ikke noe spes grunn, uansett ufarlig!

Kan bli litt svimmel noen ganger, prikker foran øynene og litt susing i ørene! Må passe litt på å ikke reise meg for fort!

Drikk masse vann, det er viktigst! Og spis lakris;-) det er kjent for å øke bt, hehe

Skrevet

Takk for tips :) Vet at det ikke er farlig, men akkurat nå fungerer jeg ikke, får plutselig bt-fall mens jeg sitter osv :( Eneste legen min er redd for er at jeg skal slå meg når jeg besvimer :P Får være flink å drikke mer, trene gjør jeg og tror jeg får i meg nok salt :P Og så kan jeg jo bytte ut litt av lørdagssjokoladen med lakris kanskje :)

Skrevet

Eg og har lavt blodtrykk....Ligg på 90/50 når eg er gravid...ca det samme når eg ikkje er det=)

Med nr 2 hadde eg 3 episoder der eg besvimte...ikkje noko kjekt...2 av dei tilfella på jobb,det andre på apoteket...Fekk ingen gode råd,berre at eg vart sjukemeldt...

Skrevet

Legen hadde veldig lyst til at jeg skulle være gravid, testet meg 2 ganger :P Hun finner ingen grunn til at jeg plutselig skal ha fått lavt BT :/ Hun håper at det vil gå over av seg selv..det håper i grunn jeg også, og det kjapt!

Skrevet

Jeg har lavt blodttrykk til vanlig, og nå under svangerskapet er det veldig lavt (85/40 ved siste måling). Jeg er tydeligvis veldig vant til å ha lavt blodtrykk for jeg merker ikke så mye til det. Merker det hvis jeg reiser meg litt for raskt, eller bøyer meg med hodet ned etc. Har ubevisst lagt meg til vaner med å ta det med ro med slike ting, hehe.

Det er ingen årsak til at blodtrykket mitt er så lavt, så slik er det nå bare. I de verste periodene synes jeg det har hjulpet litt å spise masse lakris, ettersom dette skal øke blodtrykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...