Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg er et skikkelig JULEMENNESKE. Eeeeelsker alt som har med jul og gjøre og sitter nesten å rister av glede når jeg tenker på det! Nå som jeg har barn og er hjemme i permisjon blir dagene heldigvis lange og jeg kan nyte julen fullt ut. Dette er jul for meg og gleder meg til: -Stå opp tidlig og se på god morgen norge. Der er det alltid koselig pyntet og julete -Jeg begynner å pynte og bake fra 1 desember. Juletreet kommer opp den 21. -Skomakergata (har den på dvd) -Klementiner -De samme filmene hvert år -Bruke flere dager for å få julehandlelista perfekt. Man kan jo ikke glemme noe. -Dagen før dagen. Elsker det programmet. Sitter og ser mens man har tente lys og drikker julebrus. -Stå opp tidlig på julaften og sette seg under dyna i pysjen og spise julestrømpe. Ja, jeg får det enda Ser på snekker Andersen, Askepott og Disney. I desember er alle så glade. Det er et eller annet med julen som vekker det gode i folk. I hvert fall i meg :)GLEDER MEG
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Ribbe!!! Meg måtte pine meg gjennom pinnekjøtt i fjor..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Glemte selvfølgelig julematen. Og familien rundt bordet, i år med barn :) Julemusikk og kalender!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Vise alle rundt maeg at jeg har masse penger til å kjøpe dyre gaver til barna mine.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 - Askepott og Disney på tv på julaften sammen med ungene - Bake pepperkaker, lage kakao og se Polarekspressen med barna en ukes tid før jul - Tusle rundt i rolig tempo, alene, i sentrum og se på julepynten, kjøpe litt gaver og bare kose meg - Ta med barna og se pepperkakebyen (Bergen) - Pinnekjøttet på julaften, alle de gode luktene, barnas forventingsfulle skinnende øyne. Jeg elsker julen! :-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Julen med barn kommer til å bli så koselig. Gleder meg til første julen med jenta vår. Selv om hun er liten og ikke skjønner så mye Men papiret kommer til å være gøy da HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Jeg gleder meg til å feire den første julen til sønnen vår!! :-) Blir spennende å pakke opp gavene hans! ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 Vi skal feire jul med svigers så jeg gleder meg ikke så veldig til jula i år... :-(
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Jeg er som deg! ELSKER julen og alt den fører med seg! Men i år gleder jeg meg mest til å bli mamma Termin 10 desember!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Elsker lukten av juletre og pepperkaker
Gjest Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Jeg gleder meg til å pynte huset til jul. Jeg gleder meg til all den gode maten. Jeg gleder meg til å lage deilige, fristende konfekt. Jeg gleder meg til å glede noen med pakker. Jeg gleder meg over julens budskap. Jeg gleder meg til å være sammen med famile.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 Å feire jul med jenta vår <3 Hun kommer til å elske alt papiret! I jula i fjor var hun bare 5 uker, og hylte seg gjennom julaften...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 Pynte juletre og lage juleverksted, hører på julesanger Her pynter vi juletre første uken i desember:) Da får jeg mere juleføelse og kan gleder meg over jul. Synes det blir litt teit å sette opp treet 23. også skal den ned igjen i løpet av 1 uke. Da synes jeg det er bedre å ha det i hele desember og ta det ned første uken i januar. Ellers så gleder jeg meg til julegave innkjøp, julematen og familien er samlet. Skal heldigvis til svigerforeldre i år, så da slipper jeg matlagingen og hun er super til å lage mat og hun skjemmer alltid oss bort. Må innrømmer at jeg gleder meg til gaven. De er veldig sjenerøse og jeg er veeeeeldig takknemlig for å ha de i livet mitt og at de er besteforeldre til mine barn. Jeg pleier også å ha en tradisjon for meg selv også. Der jeg har en dag eller helg med bare til meg selv. Da sitter jeg og ser på Askepott og Skjønnhet og Udyret, spiser marsipanpølser eller vin og bare drømmer meg bort. Elsker Disney i juletider. Det blir liksom ikke jul uten Disney. Jeg har bare gutter, så de synes ikke det er noe morsomt å se på. Åh, nå gleder jeg meg virkelig til desember. Bare noen uker til. Må legge til også at jeg elsker å se de glade ansiktene til guttene når de åpner julekalender og de maser hvor mange dager det er igjen til jul. Selv om det kan blir masete enkelte ganger, så er det liksom ikke noe jul uten barnemas...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #15 Skrevet 2. november 2010 Jeg gleder meg til å bake med ungene, selv gubben er med å baker. Eller, han tar ut og inn av ovnen for meg (noe som passer meg fint, for det syns jeg er det kjedelige med å bake) Pakke inn litt av alle kaker for å dra på julebesøk tilen grantante av meg. Har funnet ut at istede for å finne en julegave til henne, så baker jeg alt for henne. Hun har ingen barn, men med 8 søsken er det mange tantebarn + + som kommer på besøk i julen, og da må hun alltid servere noe. Jeg gleder meg faktisk til å vaske huset, lukte nyvasket og se at ungene koser seg når de pynter huset. Ungene har tatt over pyntingen, det er bare de tingene som jeg er veldig glad i og som kan knuses jeg ordner (som må stå høyt) Jeg gleder meg til vi kommer til bunn av julepynt esken, for der ligger tripp trapp tresko spillet. Det blir spilt hver dag, og like stas hver gang det kommer frem. Men jeg gleder meg til å slappe av, ikke stresse men bare kose meg. Jeg er snart ferdig med gavene til alle uten om oss i huset så da slipper jeg å stresse i byen i desember,. Skal jeg til byen så er det for å kose meg. Jeg syns det er deilig å sitte på en kafe og drikke kaffe, bare se på alle stresser forbi meg. noe ungene har begynt å sette pris på også. Men i år skal jeg og gubben prøve å lage gyngehst til ett barn, så vi blir nok stående i snekkerboden mye tenker jeg. Men rekker vi det ikke til jul, så kan vi ta det til bursdagen. Sist men ikke minst så er det Grevinnen og hovmestern lille julaften. Det blir ikke jul uten den. Jeg kan den utenat, men den må fortsatt sees. Også snakker jeg som regel med pappa rett før, for vi må minne hverandre på den (vi kan klare oss uten alt annet enn den hver jul) maten til jul er jeg ikke så glad i, kun medisterkaker jeg spiser av julemat.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #16 Skrevet 2. november 2010 Juleribbe (skal på jobb i julen og da ødelegger de den ved å legge svineribbe på samme tallerken, æsj...). Lange dager (skal på jobb, så det blir travle dager i stedet). 1. juledagsfrokosten (men skal på jobb i stedet...) Lillejulaften, med grevinnen og hovmesteren og familieselskap hos en slektning (men skal på jobb....). Se gleden når gavene blir åpnet og noen har fått noe som er perfekt for dem, legger mye omtanke i julegavene (men er på jobb når gavene åpnes...). Merker jeg ikke gleder meg særlig til jula i år...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #17 Skrevet 2. november 2010 Jeg gleder meg aller mest til at vi skal kose oss sammen, vi 4 i familien. Ikke ha noen spesielle planer - bare gjøre ting sammen. Og så gleder jeg meg til julaften sammen med mine foreldre og svigerfar hjemme hos oss. Alle slapper av og har tid til ungene. Åhh jeg gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #18 Skrevet 2. november 2010 godt å lese at de er så mange som er like glad i jula som meg.jeg gleder meg så utrolig til å begynne å pynte,er hjemme i svangerskapspermisjon denne jula så har masse av tid<3 skal he me ungene på baking..mmmm den deilige lukta..ungene får pynte på rommene sine.henge ut mat til fuglene,masse lys i vinduene. vi skal spise hjemme hos mamma i år,så drar vi til oss senere på kvelden og åpner gaver,siden vi har små barn. jula for meg begynner 1søndag i advent,kommer til å begynne å pynte litt den første advents helga,forde om de ikke er desember nyter hver dag,skal gjøre meg ferdig før desember med de største gavene,sånn at jeg bare har små ting igjen.gleeder meg!!!!!!! :)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #19 Skrevet 2. november 2010 feire første jul i eget hus!! pynte juletre, spise pepperkaker og clementiner og spise fenalår på julekvelden når ungene har lagt seg:) Se poden leke med eskene og julepapiret
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #20 Skrevet 2. november 2010 Våkne opp om morgenen og vite at det er jul. Hele desember har en fantastisk stemning over seg. Er i permisjon og mor for første gang så det blir noen koselige desemberdager med baking, juleshopping og julemusikk!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #21 Skrevet 2. november 2010 ELSKER JUL!!! * Baking, krumkaker og pepperkaker! *Julefilmene: Tante Pose, Tre nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen! *Ribbe, lutefisk og pinnekjøtt :-) *Gaver!! * Julepynting!!! *Julestrømpen :-D *Julekalender! *Å gå i pyjamas store deler av dagen <3 *Julekonserter * Sølvguttene synger jula inn! *Mammas iskake :-D *Være sammen med familien <3 *Fyre i peisen og nyte varm gløgg på kveldene! ++++++++++
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #22 Skrevet 2. november 2010 Jeg er også glad i julen, og gleder meg til lukten, maten og stemningen. Det er noe helt spesielt ved disse tingene i julen. I tillegg blir det morsomt å se hvordan datteren min opplever sin "første" jul. Hun var bare 3 mnd i fjor, og skjønte selvsagt ingenting av det. Så i år blir det spennende å se hva hun synes om julepynt, juletre og pakker.... selv om båndet rundt pakkene nok er det som er mest spennende:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #23 Skrevet 2. november 2010 Gleder meg til alle forberedelsene: -pakke inn gaver -vaske og pynte til jul -følge med på julekalenderen på barne-tv med barna -bake julekaker Selve julen gleder jeg meg til dette: -pynte juletreet sammen med barna -alle filmene på tv på julaften -maten (mmm, nydelig ribbe gleder jeg meg til!) -rolige dager med familien -se aniktet til barna når julenissen kommer Åååååå, som jeg GLEDER meg til jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå