Gå til innhold

Ang barnehage - litt usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble oppringt fra barnehagen i går formiddag. Min lille hadde diare og jeg dro for å hente. Etter vi kom hjem var allmenntilstanden slik som den bruker å være. Jeg har ikke skiftet noen diare-bleier, kun vanlige bæsjebleier, med normal hyppighet. Matinntaket har vært normalt, samme med drikke og søvn.

I dag skal vi være hjemme, men er usikker på i morgen. Regelen i barnehagen er at de skal være hjemme minst 48 timer etter siste diarebleie. Men har ikke hatt noen siden barnehagen i går Nå er ikke dagen i dag over, men om formen er helt fin i dag, kan h*n da sendes i barnehagen i morgen?

Samboeren min mener vi kan ringe å høre med barnehagen i ettermiddag og forklare det samme jeg har skrevet over. Jeg er litt enig, men også litt usikker på om det vil være som å overstyre barnehagepersonalet.

Hadde h*n klart vært syk hadde det selvsagt ikke vært tvil, men som sagt, jeg har ikke merka noe til det.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send han i barnehagen i morgen hvis han holder seg frisk i hele dag:-)

Gjest amandine
Skrevet

Det er forskjell på diaré og en løs mage- bleie! Høres ikke ut som om ditt barn har diaré, akkurat, da renner jo alt rett gjennom.. Se hvordan dagen går, du, kanskje høre med bhg hvor mye det var snakk om i går? Kanskje de har vært litt skuddredde;)?

Skrevet

Kjennetegnet på diare er løs avføring mer en 2 ganger i løpet av dagen.

En bleien med løs avføring er ikke diare, men kanskje reaksjon på noe han har spist. Mye frukt eller melk osv.

Skrevet

Det samme skjedde med oss forrige uke. Onsdag klokka ti ringer barnehagen og sier at sønnen vår har diaré. Jeg henter han med en gang, og to timer har han helt fast avføring. Formen var strålende, så torsdag ettermiddag ringte jeg barnehagen og spurte om han kunne komme fredag. Det kunne han ikke. Jeg kan ikke tro annet enn at de har forveksla barna, for sønnen min kan ikke ha hatt diaré :)

Skrevet

HI

Ringte barnehagen, men fikk beskjed om at regler er til for å følges. Så da blir det barnehagen på torsdag.

Skrevet

Det er faktisk ikke barnehagen som skal vurdere om ditt barn har diare eller når barnet kan komme tilbake til barnehagen. De kan si hva de mener, men det er faktisk du som bestemmer. De kan ikke nekte å ta i mot. Mange barn kan ha løs avføring uten at det er diare og etter hva du skriver høres det ikke ut som diare.

I rettningslinjene fra folkehelseinstituttet stå det:

"Det må være foreldrene som avgjør om barnet har en unormal diarétilstand."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...