VirreVirre Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Fikk noen smerter i magen som først kjentes ut som menssmerter, men så endte det til slutt med et par runder på do, hehe. Altså, det var ikke rier. Men nå etterpå kjenner jeg murringer helt nede i magen og bak i ryggen. Kommer og går litt. Har født før så jeg burde kjenne igjen smertene, men det er i så fall på et tidlig stadie. Kan rier starte med at man 'tømmer' seg litt først? Og på en skala fra 1-10, hvor vonde er maserier? Hvis ordentlige rier er 10.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Ja fødselen kan ofte starte med at man tømmer seg. Er veldig mange som får en slik reaksjon før fødselen setter i gang. Så hvis du kjenner det murrer, så vil jeg kanskje anbefalle at du holder deg i aktivitet. Det var i allefall det jordmora sa til meg. Kanskje det setter i gang noe mer Lykke til! Så spennende!
Traveltobarnsmor! Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Hei Jeg opplevde at det startet med at jeg " tømte" meg forrige gang Så gikk proppen og så etterhvert kom riene!!! Lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Det er ikke uvanlig at kroppen "tømmer" tarmene før fødsel. Dette for klargjøre og gjøre det lettere for babyen å komme ut. men det er vanskelig å si når en fødsel kommer skikkelig igang likevel. Rier kjennes ut som sammentrekninger, som blir strammere og strammere for hver ri. Altså du merker ikke store forskjellen mellom 1. og 2. ri. Men etter en liten stund vil du merke at det er vondere enn i begynnelsen. Det er nok veldig individuelt hvordan man opplever smerter og rier. Dette kan starte så forskjellig. Noen synes de første masriene er veldig vonde, mens andre lurer på om det er noe på gang i det hele tatt. Jeg syns mine modningsrier (før 3 cm åpning) var 1-2 i smertestyrke, mens pressriene var 10++++++. Jeg vil ikke kalle de modningsriene jeg hadde smerter, men mer som ubehag. Det var akkurat som et skrujern vred rundt i korsryggen. Først bare litt, og deretter strammere og strammere (når de ordentlige riene kom). Dessuten så blir man litt gira når man tror noe er på gang, så for min del ble jeg så spent og fylt med adrenalin at jeg tror ikke jeg tenkte så mye på om det var vondt eller ikke til å begynne med. Men som sagt, kan jo ikke sammenligne smerter
VirreVirre Skrevet 2. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2010 Ok, det tar seg visst ikke opp her, bare murrer. Så da prøver jeg å holde alle forventninger nede enn så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå