*Rutletutt* Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Holder på å planlegge en jentetur dit i slutten av april neste år. Trenger noen gode tips til hotell og eller hva som er verdt å gjøre når man er der:-)
Maxilla Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Tallinn er helt supert for jentetur:) Sjekk f eks Tallink spahotel eller hotel Olümpia. Mange flotte spisesteder: Balthasar hvitløksrestaurant, Vertigo, middelalderrestaurant Olde Hansa. Fin gamleby med mange koselige småbutikker. Store kjøpesentre med kjente kjedebutikker som Zara, Mango etc. Spa selvsagt. God tur!
*Rutletutt* Skrevet 2. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2010 Tusen takk for tips:-) Har sett på begge de hotellene du nevner, og det står mellom de to, faktisk;-)
Arb.ledig husmor Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Vi var i tallinn i påsken i fjor, og bodde på dette hotellet: http://www.meritonhotels.com/conference-spa-hotel-tallinn/ Et kjempefint hotell, med egen SPA avdeling, der var det kjempefint og de hadde fine priser . Anbefaler dere å gå på en sjørøverrestaurant, med mindre dere er redde for pirater da.. hehe. Den mest stiligste restauranten eg har vore på!!
flypapir Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Vi var der i sommer og bodde på samme hotell som Jentene mine! Kjempefint og ganske så sentralt Ellers så synes jeg den Old Hansa restauranten som alle skryter av er elendig. Ikke noe god mat eller drikke og et toalett som stinker piss. De gjennomfører virkelig middelalderstilen, den skal de jo ha...
Arb.ledig husmor Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Vi var også på en russisk restaurant, og der var det også god mat.. Vi valgte litt annerledes restauranter, og hadde fått tips av en bekjent av de vi reiste med.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Enig med gåbil. Den restauranten kan dere styre unna.
Maxilla Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Den russiske restauranten som du nevner het sikkert Troika. Det er nok sånn at både Troika og Olde Hansa er veldig "turistifisert", de ligger jo også midt i gamlebyen og er veldig lett tilgjengelig. Men Vertigo som jeg nevnte ovenfor er verdt et besøk, en av Estlands dyktigste kokker som jobber der. Og Museum har også veldig god mat. Sjekk både www.vertigo.ee og www.museum.ee, de har nettsiden på engelsk også.
Gjest Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Jeg var i Tallin i september, og jeg må si at det virkelig er en flott by Litt skuffende handle-utvalg, i og med at disse kjente merkebutikkene (zara, mango osv) er like dyre som i Norge. Og ute i gamlebyen er det nesten bare strikkede varer eller lintøy, det var iallefall mitt og reisefølget mitt sitt inntrykk Men, maten er FANTASTISK!! All maten vi spiste var helt nydelig. Vil først og fremst anbefale Munga Kelder, de har fantastisk god biff bl.a. The Dubliner (ja litt kjedelig å spise irsk mat når man er i et land som Estland kanskje), har utrolig deilig mat! Og det lokalet ølet, Saku, er utrolig godt;) Den mexicanske restauranten som ligger på Viru-senteret er også fantastisk. Jeg har aldri spist så god mat som jeg spiste i Tallinn, helt seriøst Vi besøkte også Olde Hansa, kom inn og snudde egentlig bare i døra. Ekkel restaurant synes jeg, liten og trang. Og de ansatte der overfalt oss bare vi tok i dørhåndtaket. Så vi gikk ganske kjapt derfra Har også hørt at maten der er veldig overvurdert... Vi lå på et hotel som het The Von Stackelberg Hotel, dette var et helt greit hotell å bo på, vi skulle jo bare sove der Hyggelig betjening, og grei frokost.. Ellers var vi over gaten, på Meriton hotel (spahotell) et par kvelder og satt i baren der. En av reisefølget hadde også spabehanling der, og hun skrøt veldig av det:) Vil også skryte litt av en kirke vi besøkte i gamlebyen, den het noe med Alexander tror jeg. Helt fantastisk nydelig kirke! Vil gjerne tilbake dit en annen gang
Vipsenmamma Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Jeg kan anbefale St.Olav hotel - det ligger i gamlebyen og var veldig koselig. Jeg kan også anbefale en restaurant fra den russiske storhetstiden - Gloria. Olde Hansa kan dere droppe.
Arb.ledig husmor Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Den russiske restauranten låg ikke midt i gamlebyen, så det var nok ikke Troika den het. Den låg i et hotell, så het noe m St.Peter eller lignende...
*Rutletutt* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2010 Tusen takk for flotte tips, alle sammen! Skal styre unna den Olde Hansa, ja;-)
mpb♥ Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Fint sted og jeg kan anbefale hotel Olümpia, ikke gå på Troika Kjempe mye fint å se på der, eller så er det som noen andre nevnte her - litt skuffende i shoppingveien da alt stort sett er like dyrt som her(klær).Men masse fint å se på i gamlebyen, der kan man ta seg en koselig tur på kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå