Gå til innhold

Hva FAEN skal jeg gjøre?? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er tingen. Jeg har 87 000 kr i billån i banken, 12 000 kr i kreditt, 1250 kr disponibelt på konto.. Og idag kom 4 purring på bilforsikringen! Det har vært tull med adresseendringen, så jeg har ikke fått de 3 andre regningene.. Betalingsfristen er i morgen, dersom det ikke blir betalt, blir det avskiltningsbegjær på bilen min.. Jeg har spurt banken om en liten kreditt, men jeg kan ikke få mer enn det jeg har, jeg har ringt forsikringsselskapet og forklart de situasjonen, og bedt om betalingsutsettelse, men det gikk ikke. Regningen er på 3000 kr.. Hva skal jeg gjøre? Er avhengig av å komme meg til og fra jobb.. Har INGEN jeg kan låne penger hos.. Faktisk ingen..

Hjelp? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er umulig kollektivt (men du bør revurdere det altså. Bedre å miste litt tid på reisevei enn å bli helt ruinert) så må du bare parkere litt unna hjemmet og jobben til du har råd til å betale regninga, så de kanskje ikke finner bilen når de skal hente skiltene...

Skrevet

Du har altså ikke oppdaget at du ikke har mottatt regning på forsikring? Det er strengt tatt noe du selv må holde kontroll på og mottar man ikke regninger man vet skal komme så ringer man og etterlyser dem.

Vet at du ikke kommer langt med å være etterpåklok, men dette er en situasjon du har påført deg selv.

Be om forskudd på lønn

Skrevet

Sosialkontoret hjelper deg ikke med ting relatert til bilen, fordi du må selge bilen for å få noen hjelp der....

Skrevet

Ikke meningen å være kjip, men hvorfor har du ikke etterlyst de tre andre regningene?

Kunne jo bare tatt en telefon til forsikringsselskapet, så hadde du nok fått kid og konto nr over telefonen eller kopi av fakturaen på mail. Og synes at 12000 kr i kreditt er ganske mye, spesielt når du kun har 1250 kr på kontoen.

Så tror nesten du burde få noe økonomisk rådgivning fra banken din eller lignende. Jo lengre man venter, desto dyrere blir det....

Skrevet

Hva med å spørre om forskudd på 3000,- på jobben. Så får du heller leve enda mer forsiktig neste månede.

Skrevet

Vet du hva, akkurat det samme skjedde meg i sommer... Jeg løste det ved å bytte forsikringsselskap. Ringte til IF og sa jeg ville bytte til dem. Da ordnet de det med en gang, og det gikk noen uker før regningen kom. Og bilforsikringen ble i orden på dagen. De sendte en oppsigelse til det gamle forsikringsselskapet.

Skrevet

ikke rart forsikringene er dyre, når en stikker ifra regningene, og bytter selskap...hvem skal betale de 3000 da??

Skrevet

Man stikker jo ikke fra regningen ditt geni! Forsikringer forhåndsbetales!

Man gjør ikke noe galt ved at man bytter selskap, men man får kanskje noen uker til på seg før regningen forfaller.

Skrevet

Litt forutinntatt her du nå!!!

Selv om Hl har bare 1250 kr på konto nå, så kan det hende at Hl har langt større inntekt enn deg, og at h*n får masse penger på konto om en uke eller to. Hjelper ikke det, når fristen på å betale er i morgen!!??!?

Skrevet

Eh jo, for bytter hun forsikringsselskap i morgen, er ingen skade skjedd. Hun vil få en ny faktura fra sitt nye selskap, og innen den tid har hun sikkert fått penger til å betale.

Hun ber om råd om hvordan hun skal løse denne krisen, og det gir jeg henne. Skjønner ikke hva som er ditt problem din hissigpropp!!

Forsikringer forhåndsbetales, det er jo derfor hennes forsikring blir sagt opp hvis hun ikke betaler innen fristen.!

Bytter hun selskap i morgen tar saksgangen litt tid, og hun vil slippe avskiltningsbegjæring. Hun vil heller ikke skylde sitt gamle selskap noe. Enkelt og greit! Og heeeelt lovlig :)

Skrevet

Er en mnds oppsigelse på skadeforsikringer. SIer hun den opp idag, så blir den ikke avsluttet før 2.desember. Pluss at hun må signere på at hun ikke har noe utestående hos det gamle selskapet.

Men alvorlig talt? Har du så lite kontroll at du ikke merker at du betaler bilforiskringen?

Skrevet

Om hun hadde fått byttet forsikringsselskap må hun uansett betale for seg.

Skrevet

Nei, det må hun ikke. Hun må betale for oppsigelsesmåneden. Regningen som hun får 4.purring på nå er for tre måneder FREMOVER så om hun sier opp nå og velger annet selskap så får hun ny faktura på kun en måned også ny faktura fra nytt selskap igjen. Uansett så er man selv pliktig til å føkge med på regningene sine.

Skrevet

Du må nok til banken og få hjelp korleis du skal få betalt den. Da er det lettere og få avtale med kredittorene sålenge DU søker hjelp. Verre vist du ikkje søker hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...