Gå til innhold

Tenker på slik på hevn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg i løpet av en dag tenker på hevn over ganske mange mennesker, og da har jeg det jo ikke bra. Det er stikk i strid med hva jeg tror på, og vet at alt blir verre ved å ta hevn. Likevel har jeg disse tankene.

Var nettopp ei dame på BIM som bor i et muslimsk land, og hun skrev at hun hatet svigerfamilien sin og hadde lyst til å gjøre "ille ting" med dem. Jeg kjenner meg igjen i det. Uff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe konkret du ser for deg da?

Tror kanskje du burde snakket med en psykolog om det du sliter med, finne metoder for å komme rundt disse tankene og etterhvert slippe å ha dem. Du sier det jo selv, du har det ikke så godt...

Lykke til...

Skrevet

Min tankegang er "Dont get back, get even". Og helst så godt som det lar seg gjøre:) Se filmen Førstekoneklubben, og se hvor bra det kan fungere... hehe!

Men for å være seriøs, så er jeg en litt hevngjerrig person. Tenker ofte på at jeg skal ta hevn ovenfor han som solgte oss vårt nåværende hus med massevis av problemer han ikke nevnte. Har jo fått penger tilbake fra forsikringsselskapet hans, men han selv har ikke måtte betale en krone. Så når jeg ser han på butikken (han bor rett her borte!) i sitt nye glis på mange hundretusen, så må jeg innrømme at jeg har lyst til å ta hevn. Så mange søvnløse netter pga den fyren der. Og en dag, en dag... da skal han få:)

Skrevet

Bare det å innrømme det her hjelper litt... få det fram i lyset på en måte.

Skrevet

The best revenge is living well..

Skrevet

Tror de fleste betaler en liten sum for forsikringen, men Protector valgte å ikke gå til sak mot han pga bevisets stilling. Så når han har kostet oss så mye tårer og problemer, så spiller det faktisk en rolle for meg at det ikke har kostet han noe. Og vi fikk tilkjent over 700.000 kr tilbake, så det er ikke akkurat små-reparasjoner det er snakk om heller.

Om jeg er rar i dine øyne, så er det helt greit:)

Skrevet

Om noen ber om tilgivelse er det én ting, men hvis for eksempel noen kjører i bilen din og stikker av, hvordan kan man tilgi det?

Skrevet

For en tankegang. Om man bare kan tilgi ting som ikke gjør så mye så tilgir man jo heller ingenting.

Å være sint over lang tid koster mye mer krefter enn å tilgi. Sett deg inn i den andre partens sted. Hvorfor reagerte han som han gjorde? Var han redd? Ble han sint for noe han også?

Om du har bestemt deg på forhånd at du selv ikke har gjort noe som noen har rett til å reagere på og bestemmer deg for at den andre parten er "ond" eller hva det nå er så vil du slite deg ut på å være sinna. Så mange du må være sinna på da...Andre folk er stort sett bare folk de og, sånn som deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...