Gjest Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Kan dette skje? Våres katt har klikket helt og er helt umulig. Vi satt å snakket om dette og om når hun ble sånn, og det kan stemme litt at hun ble en helt annen katt rundt i de tider jeg ble gravid. Vi har vært hos dyrlegen med henne 3 ganger og katten er 100 % frisk. Hun er bare umulig! Noen som har opplevd det samme? Og har katten evt forandret seg etter fødsel? Positivt eller negativt? Jeg er blitt veldig skeptisk til å ha katten sånn som hun er nå når babyen kommer.....
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Katter er veldig sensitive til forandring, og jeg har hørt om katter som forandrer seg når eieren blir gravid. Om dette er fordi den merker hormonendringer, eller hva det er er jeg litt usikker på.. Noen katter blir mer kosete, noen blir usikre og begynner å markere inne, andre igjen kan bli avstandstagne og virke uinteresserte, kanskje også gretne. Hvorvidt dette vil roe seg når babyen kommer tør jeg ikke uttale meg om, men jeg vil tro det. Hormonene (hvis det er det den reagerer på) vil forandre seg, og da vil kanskje katten og gjøre det. Ville vurdert å ta med katten til en dyreterapeut hvis den ikke viser tegn på å endre seg. Dyrehomeopat, veteropat e.l. De er ofte flinkere på atferdsproblemer enn veterinærer, i alle fall etter min erfaring. Håper det går seg til for pusen, og for dere. Lykke til!
Miss Snow Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Vår katt har i det siste nekta å være ute. Han har vanligvis pleid å være kjempeurolig på kveldstid, men nå er han bare inne og sover hele dagen og kvelden. I tillegg har han begynt å bli klengete på samboeren min. Tidligere var det bare meg han kunne ligge hos. Han er også veldig glad i å få ligge på tvers over magen min. Virker nesten som han passer på den. Så her virker det foreløpig som pusern har endra seg i positiv retning. Forhåpentligvis endrer ikke det seg
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Katten vår ble asosial. Hun har vært myyyye ute siden minstemann på 2år kom. Hun kom inn da han hadde begynt å gå...tror de synes det er rart med mennesker som krabber..hehe... Men pusen passet på vogna ute. hun la seg under vogna når lillegutt sov ute...( jeg hadde kattenett, så jeg var ikke redd for at hun skulle hoppe i vogna)
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Katten min forandret seg begge gangene jeg har vært gravid, ved å bli utrolig innpåsliten. Ikke noe verre enn som så her i gården, i hvert fall.... :-)
Fleur Delacour Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Katten min har blitt kjempekosete og vil liggja på fanget, før ville ho ikkje høyra snakk om det eingong!
katrineev Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 katta mi ble helt gal da jeg gikk gravid. kunne fly på meg helt uten forvarsel. men ikke no problem da ungen kom ut . nå er han desverre bort men fått en ny en og spent på hvordan hu reagerer. har hørt at hankatter kan bli avvisende eller aggresive og hukatter kosete og klengete. men vet ikke om det abre er myter assa..
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Har ikke katt, men hund og det merkes på oppførselen hennes at jeg er gravid. Var akkurat lik sist og hun tasser etter meg uansett hvor jeg går - holder på å bli gal!!! Ikke hører hun heller når hun får beskjed om å ligge rolig så må snakke til henne 3 ganger før hun gjør som jeg sier (vanligvis en ganske så lydig hund) Hvis hun ikke får henge rundt meg hele tiden så ser hun på meg med "Sad Sam" øyne og uttrykker virkelig at hun ikke er særlig fornøyd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå