Gå til innhold

Svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter anbefaling fra jordmor og fastlege har jeg nå søkt om svangerskapspenger, men jeg lurer på om det er lang behandlingstid på søknaden? Hvor lang tid tar det før jeg får utbetalt disse månedlige beløpene? Blir det på samme måte som vanlig lønn?

Er første gangen jeg er borti NAV, og har ikke hørt mye positivt om dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du ha søkt uten å ha fått med deg at det er tre måneders behandlingstid på søknaden?

Skrevet

Det står jo på søknaden det da.... hehehe

Skrevet

Jeg har ikke sett søknaden. Jordmor skulle fylle den ut for meg og så skal jeg stikke innom imorra tidlig og hente den for så å levere hos NAV. Er helt grønn på dette med søknader og NAV.

Er godt vi har BIM :) får svar på det meste her!

HI

Skrevet

Det har ikke jeg sett?

Det står at de etterbetaler inntil tre måneder fra søknadsdato, men så ikke noe sted at det tar så lang tid å behandle søknaden. Det er jo uansett ganske uholdbart å vente så lenge for noen som er avhengig av en månedlig inntekt uten å kunne jobbe. Det må jo til og med de på Nav skjønne...

Kan ikke tenke meg at det skal ta noe lenger tid å behandle enn sånn søknad enn noen annen? Altså ville jeg beregnet mellom 4 og 8 uker.

Leverte inn søknad hos Nav på fredag, og fikk ikke høre noe om at det skulle ta SÅ lang tid!

Skrevet

Tror det varierer litt fra kommune til kommune (med tanke på hvor mye de har å gjøre), men jeg fikk svar på søknaden på ca 2 uker. Og utbetalingene kom som de skulle med en gang etter det også, så har ikke noe negativt å si om arbeidet til NAV jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...