Gå til innhold

Julegave til nordmann bosatt i USA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ideer? Til noe norske greier som ikke koster så mye penger... Det er snakk om en mann på 30 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for forslag :) Det hadde jeg ikke tenkt på, har de ikke grøtris der? Vet jo at moren pleier sende han sjokolade og sånt, men kanskje grøtris og et jule tegneserieblad :) Flere ideer?

Skrevet

Julemarsipan. Typiske matvarer som toro tomatsuppe, ertestuing, knekkebrød, leverpostei osv

Gjest irismor
Skrevet

Melkesjokolade

Kvikklunsj

Grøtris

Ertesuppe

Viltgryte

Kaviar kanskje ikke så populært å sende.

Skrevet

Fikk høre det av en nordmann i NY. Han ville ha grøtris. NÅ.

Skrevet

innbiller meg at de ikke har ostehøvel i USA? I så fall er jo det en grei ting å sende:)

Skrevet

Her er noe av det vi sender over til besteforeldrene : grøtris ( sån hurtigvariant), lakrisbåter, all nidar sjokolade, WINERPØLSER ! og lompe, hermetikk-ansjos, MAJONES, wasa knekkebrød (lys), marsipangris,norske bøker og blader, geitost

Det jeg kom på i farta. Har altid godt ok i tolla.

Skrevet

Julebrus, julemarsipan og juleblader?

-Sjokolade tåler ikke alltid postgangen like godt :)

Skrevet

Både gjetost og ostehøvler finnes i velutstyrte butikker i USA.

Kaviar finner man på IKEA.

Det jeg pleier å ønske meg er Toro tomatsuppe og spinatsuppe, Jordan oppvaskkost og enkelte sjokolader jeg ikke finner her. Jeg kan kjøpe Freia melkesjokolade, Smil og Firkløver her, men skal jeg ha Gullbrød eller Trojka må jeg til Norge - eller Florida... (Forresten, det er nok litt uvanlig å finne Freia-produkter i USA. Jeg er bare heldig som bor der jeg bor!)

Norske blader og bøker (av norske forfattere - ikke oversatt fra engelsk!) er hyggelig. Jeg synes også fremdeles Helly-Hansens polvotter er de beste vottene i verden. Selv om Helly-Hansen selges her, har jeg aldri sett polvotter. Så dem får jeg hjemmefra.

Skrevet

Da jeg bodde noen år i Australia var det digg med freia sjokolade og tyrkisk pepper, i australia har de iallefall ikke mye salt lakris!

Baconost på tube og grøtris var ogsá konge!

Skrevet

Nå skriver du at du ikkevskal bruke mye penger, ellers hadde vel feks en lue eller no sånt fra moods of norway vært kult!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...