Gå til innhold

Har dere mange nære venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker som dere har daglig kontakt med?

Som ringer dere og spør hvordan dere har det når det har gått etpar dager uten at dere snakket sammen??

Jeg har ikke det lenger og det synes jeg er så trist.

Hvor lenge har dere kjent de nære vennene deres?

Er det mulig å få seg nære venner i voksen alder??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre venninner som jeg snakker med nesten daglig. Vi spiser ofte middag sammen og finner på ting i helgene - både med og uten familiene

Skrevet

De har minsket kraftig i antall de siste årene ja:) har to igjen som jeg snakker med en gang i løpet av uken, og et par til som jeg mailer litt med. men det nære vennskapet vi hadde tidligere er borte vekk.

Jeg håper og tror man kan finne gode og nære venner selv om manikke lenger er så ung:)

De to jeg har igjen har jeg kjent siden jeg var tolv tretten år

Skrevet

Nei, ingen.

Har flyttet langt fra barndomsvennenne og mer eller mindre mistet kontakten.

Har mange bekjente og en grei omgangskrets her jeg bor nå, men ingen nære venner.

Eneste jeg har som jeg kan ringe til når det skulle være i dag er søsteren min. Hun er den beste vennen jeg har og vi snakker vel sammen et par ganger i uka, men hun bor 4 timers kjøring unna så vi møtes ikke så ofte.

Skrevet

Jeg har kun nære venner jeg har "funnet" i voksen alder. En som jeg traff på BiM-treff, faktisk, og en annen via FAU i bhg.

De to er det jeg vil kalle nære, som jeg kan dele det aller, aller meste med. Heldigvis kommer mennene deres også vel overens med mannen min så vi kan godt finne på noe alle sammen utenat det blir rar stemning av det.

BiM-damen har jeg kjent i 6 år og den andre i ca 2 år.

Skrevet

Har ei skikkelig god venninne som jeg har daglig kontakt med, men over nettet (bor langt fra hverandre). Og så har jeg venninner som jeg treffer ca ei gang uka. Men jeg er ikke så sosial av meg, for meg er dette mer enn godt nok:)

Skrevet

http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/archive/2010/08/10/slik-f-229-r-du-venner-i-voksen-alder.aspx

Jeg har ikke daglig kontakt med vennene mine hvis ikke jeg chatter på Facebook.

Hva skjedde med vennene dine siden dere ikke har den samme kontakten lenger?

Det er absolutt mulig å få venner i voksen alder, jeg har sett mange eksempler på det. Jeg gir noen tips i bloggen, les der.

Ensomhet, spesielt i ung alder, er til dels tabu i vårt samfunn og det går på selvbildet løs. Gjør noe med vennesituasjonen og det negative du forteller deg selv hver dag. Du kan få nye venner selv om du er voksen!

Skrevet

Nei, og det er selvvalgt. Jeg blir så sliten av å være sosial at jeg foretrekker eget selskap.

Det må da være mulig å få seg venner om man vil det? Gjennom en høbby eller man blir kjent med foreldrene til barnas venner? Jobb eller studier?

Skrevet

HI her..

Så heldige dere er.. Som har nære venner.

Jeg vet ikke helt hva som skjedde med mine.

De er der for så vidt enda, men vi har lite kontakt nå. I hvert fall i forhold til slik det var. Da treftes vi ofte. Ringte hverandre og delte fra våre liv.

Vi har alle fått familie, og de er alltid så opptatt.

Jeg har små barn, jobber og holder hus og hjem, jeg også, men jeg klarer likevel å sette av tid til å være sosial.

Det er ikke alltid det er nødvendig, heller.. Men en liten melding i ny og ne.

Eller en telefon. Men slik er det altså ikke..

Det har liksom blitt slik- jeg tar initiativ og de svarer veldig ofte nei. Så sitter jeg her da.. 34 år med verdens beste familie, men ingen nære venner.Kan vel egentlig ikke klage, men savner å ha venner rundt mrg. De jeg omgås nå er mer perifere venner.

Litt trist, egentlig,, Men i den store sammenhengen er det bare et luxusproblem...

Skrevet

Har aldri hatt en eneste virkelig nær venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...