Gå til innhold

Symptomgivende bekkenløsning? Eller bare normale smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle gravide har jo fysiologisk bekkenløsning, og det kan jo også medføre en del ubehag. Men jeg syns dette er vondt, jeg. Lyskene er vonde, særlig når jeg ligger og skal snu meg. Da river det ordentlig. Pute mellom knærne hjelper litt når jeg ligger i ro. Siste dagene så "hogger" det skikkelig i høyre hoftekam, og verker. Det er vondt å bøye seg ned, og det småverker hele tiden. Ryggen er ellers ok, mer stabil nå siden babyen beg å bli tung. Er i uke 33.

Fysioterapi har ikke hjulpet noe særlig på lyskene, og hoften har jeg ikke vært i behandling for da det har kommet i løpet av et par dager. Er det noen som har råd om behandling som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ganske kraftig bekkenløsning, med problemer med å gå, snu meg, sitte, ligge, reise meg opp osv. Er vondt stort sett hele tiden. Mine smerter sitter i skambenet og i lyskene og litt i korsryggen.

Jeg var 35 uker på vei, og skulle egentlig inn å hente meg krykker for jeg klarte ikke gå. Men jeg fikk et tips om akupunktur som jeg tenkte å prøve før jeg eventuelt hentet meg krykker. Og det må jeg si: Det var fantastisk! Har aldri prøvd akupunktur for noe noen gang, men det var så utrolig verdt det! :) Det tok selvfølgelig ike vekk ALLE smertene, men nå kunne jeg gå og reise meg opp helt selv :) Snu meg i senga klarte jeg også, selvsagt med NOE smerter, men det gikk i allefall. Etter det har jeg gått til akupunktur 2 ganger i uka, og uten det hadde jeg ikke greid dette. Så nå har jeg fått ordnet alt til lillemann kommer snart. :)

Skrevet

Ok, da får jeg prøve det hvis dette ikke blir bedre.. Har god erfaring med akupunktur for andre ting, men ikke mot lyskesmerter.

Skrevet

jeg går til naprapat jevnlig, syns det har funka, holder det hvertfall stabilt. men vet jo ikke helt hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gått dit da. har veldig vondt fordet syns jeg, men klarer jo å reise meg fra sofa osv uten problemer. værre er det at musklene liksom stivner. naprapat har også satt akupunktur på meg, syns det fungerte helt supert. varme hender har jeg prøvd en gang - fungerte absolutt, men jeg skulle nok hatt fler behandlinger for å kjenne vesentlig forskjell langvarig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...