Gå til innhold

Ut å fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7+2 på vei og ønsker kanskje å reise sørover en tur i løpet av noen uker. Er det trygt? Flyturen tar ca. 2 timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er noe galt med flyet så er det trygt å fly

Skrevet

Joda, det går nok helt fint.

Skrevet

Det skal jo ikke være noe problem. Er kun fra syvende måned at man ikke skal fly. Ring legen eller helsestasjon om du føler deg usikker. God tur! :)

Skrevet

hvorfor skulle det ikke være det? eneste grunnen til at man ikke skal fly i slutten av et svangerskap er jo for ikke å sette i gang en tidlig fødsel...skulle ikke være noe særlig problem når du så vidt er i gang med svangerskapet

Skrevet

Ikke fly fra 7 mnd? Hvor har du det i fra?

Skrevet

Legen sa det ganske tidlig. Ikke noe spesielt rundt min graviditet, så antar det gjelder alle.

Skrevet

Flyselskapene har i sine sider hvor lenge før fødsel du får fly med de.

De fleste har da at man ikke får fly de siste 4-6 ukene før ul termin. Det gjelder da når hjemreisen skal finne sted.

Innenlands får du fly helt til de siste 14 dagene.

Skrevet

Aldri hørt før.

Flyselskapene har en grense for uke 38 innenlands, og uke 36 utenlands.

Ikke mange dagene siden det var et spørsmål på Spør jordmødrene ang å fly sent i svangerskapet, og var ikke noe problem det i følge de...

Skrevet

noen norske flyselvskap lar deg fly opp til to uker før termin med legeerklæring, men de fleste er 4 uker og da trenger du ikke papirer på det. selv skal jeg ut å fly til jul, til tyskland (to flyturer, tar vel 1 og en halv og 2 timer) og det tror jeg går helt greit, selv om jeg da er 6 måneder på vei. jeg skal ta med meg ultralyd eller svangerskapspapirer for å bekrefte termin om det blir noen spørsmål (i tilfelle magen blir veldig stor til da f.eks) sånn at ingen kan nekte meg å dra.

Skrevet

Jeg fløy i uke 19 og i uke 22 med flytid på 2.5 timer , det gikk kjempefint. Hovnet heller ikke opp i bena , slik som mange gjør. Jeg er nå i uke 31 og skal fly igjen i uke 34 , på samme flytid.

I uke 34, så har jeg med meg en attest fra lege/jordmor som bekreftelse på at jeg er "fit for flight".

Med f.eks. Norwegian kan man fly helt til uke 36 , men da er det greit å ha med en attest om helsetilstand.

Har jobbet i flybransjen og de som er flyvende blir satt på bakken med en gang de finner ut at de er gravide.Det er nemlig ikke bra å fly for mye når man er gravid. Dette , pga. stråling og radioaktivitet i flyet.

Men som en vanlig passasjer , hvor du flyr ett par ganger under graviditeten, så skal ikke dette ha noe å si.

Det er greit å ha på seg "støttestrømper" , slik at du ikke hovner opp i bena og drikk masse vann :)

Som sagt, jeg var veldig heldig å ikke hovne opp , men det kan jo bli annerledes når jeg skal fly i uke 34:)

God flytur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...