Gå til innhold

Dere som har jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jentene deres langt eller kort hår og hvor gammel er de? Her er snuppa snart 4 år og har halv langt hår, men hun vil veldig sjelden ha noe i håret. Noe mor ønsker, men må gi seg. Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvlangt og bruker sjelden noe stæsj i håret. Passer meg helt fint for det er stort sett bare i veien når hun leker, blir ødelagt og er egentlig ganske så upraktisk.

Skrevet

Jenta mi er 3,5 år og får ganske enkelt ikke lov å ha langt hår med mindre hun vil "binde det opp". Å leke med håret ned i øynene er helt uaktuelt, da klipper jeg henne heller!

Hun har kort pannelugg og skråklipt ned mot skuldrene så hun faktisk kan gå uten noe i håret uten at det henger ned i tegnesaker osv. Det er litt lenger enn skulderlangt, og hun har alltid strikk i det i barnehagen. Har veldig glatt hår da, så spenner bare glir ut, bruker sånne små rastaflette-strikker.

Skrevet

snuppa på ett år har hår ned til nakken. Her har vi øvd en stund på strikk håret og det er foreløpig ikke noe problem. Hun skal ha laaangt hår!! Kommer nok til å flette det endel så det ikke blir så i veien :)

Skrevet

Du ødelegger hårt med slie strikker enten de er i ditt eller datteren din sitt hår. det er spesielt dumt å bruke det på datteren din det sliter på håret og gjør det tynnere slik at de senere i livet ikke blir så fint..

Jeg er frisør og vet mange foreldre gjør dette.. men noe å tenke på. Når jenta di er 18 og har tynt flisete hår er det kjipt å vite det er pga dårlige strikker da hun var liten.

Kjøp litt myke frottestrikker og tvinn de heller engang til rundt =)

Skrevet

Jenta mi er 4 år og har halvlangt- langt (midten av ryggen) lyst hår som flettes hver morgen. Fransk flette på hver side for å få luggen bort fra ansiktet og så flettes alt håret sammen i en flette bak. Tar ca 1 minutt hver morgen. Fester med hårspenner og strikk.

Skrevet

Skulderlangt hår på toåringen her, og hun bruker alltid en spenne eller hårstrikker.

Skrevet

14 mnd og litt ulik hårlengde. Rett forbi skuldrene bak, og et stykke forbi ørene på siden og ned forbi øynene foran. Hun godtar klemmer innimellom i luggen, noen ganger vil hun ha det i og kommer bort til meg med det og bøyer hode litt frem for at jeg skal feste dem, andre ganger river hun det bare ut. Håret har enda litt for ulik lengde (for kort en del steder) til musefletter og hestehale, men ser for meg at det kan bli en del av dette etterhvert dersom hun vil det. Vil tro hunkommer til å langt hår med mindre hun streiker helt på klemmer og hårstrikk, da får vi ta pannelugg og halvlangt.

Skrevet

Så du frisøren mener seriøst at om jeg sliter litt på håret til datteren min nå med tynne strikker så kommer det til å bli flisete når hun blir voksen....?

Det nye håret som vokser ut blir da ikke tynt av at det! Man klipper av det slitte håret for å få frem "friske" fine tupper.

Har ingen tro på at du er frisør gitt ;)

Skrevet

Jente på 3 år som begynner å få langt hår nå, det rekker til midt på ryggen. Hun har det enten i hestehale eller musefletter i barnehagen. Panneluggen er like lang som resten av håret slik at den er med i hestehalen/museflettene. Altså ikke noe hår som flagrer rundt og henger ned i suppa eller øynene når hun leker! Vi bruker ikke lang tid på hårstell, bare grer det og setter i strikk, enkelt og greit!

Anonym 18.46: Det er nok riktig at slike gummi/silikonstrikker kan slite litt på håret, men det er ikke sant at det gir varig skade. Det er kun på det hårstrået som strikken sitter i og vil derfor ikke gi flisete hår i 18 års alderen. Synes det er merkelig at du tror dette hvis du er frisør, har du ikke fått med deg at håret vokser og at det kommer nye hårstrå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...