Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Fikk vite av min lille gutt at ingen vil leke med han, at guttene i klassen sier han ikke får være med og løper i fra han. Og en av de kaller han stygge ting.. Han satt å gråt på fanget mitt når han sa det. Hva bør vi gjøre? Ta det opp med læreren? Er det "sladring" som kan gjøre det verre for han?
Gjest ->>- Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Selvfølgelig skal du ta det opp med læreren. Det er mobbing og skal tas tak i av skolen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Takk.. Ja skal ta det opp i morgen!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Ta det opp. Blir det for ille bør dere tenke på å bytte skole. Ble selv mobbet i alle år det preger meg enda i en alder av 40 år.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Du skal ta det opp med skolen NÅ, ikke vent i hele tatt. Dette er noe skolen skal ha tiltak til for å forhindre. Ditt barn er nok ikke den eneste på skolen som føler seg utenfor, eller blir behandlet stygt av andre barn. Ett av tiltakene som ofte fungerer sånn praktisk, er at skolen lager "lekeposter" hvor barna kan "melde seg på", og leke sammen uten å velge hverandre. Altså voksenstyrt lek i friminutter og på SFO. Og så kan det settes i verk det som heter hemmelig venn. Da får en hver sin hemmelige venn(som da ikke vet om det). Så skal en si fine ting til denne vennen ofte, men for å ikke røpe hvem den hemmelige vennen er så må en i tillegg si fine ting til alle andre Mitt barn har slitt litt sosialt, og dette var blant de tiltakene skolen hadde, og dette har hjulpet. Alle skoler SKAL ha tiltaksplaner til slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 De sa på foreldremøte at de har nulltoleranse på mobbing, og de skal skrive under kontrakt på at ingen skal mobbe... Han har alltid slitt litt sosialt, han er ganske sjenert, men det gikk så veldig bra i begynnelsen! Han spilte fotball i friminuttene og storkoste seg! Og når han besøker eller får besøk av noen av de, og de leker to og to, leker de kjempefint sammen! HI
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Jeg jobber i 1. klasse og det er mye slikt som du beskriver ovenfor. Det er ofte slik når de er så små at dette ikke bare gjelder en men flere. De er små og problemene blir fort store. Uansett bør barnet blit tatt på alvor. Snakk med læreren om dette så får hun/han sett litt ekstra på gutten din for å se hva som egentlig skjer. Du trenger nok ikke bekymre deg for sladring for læreren kan ta dette opp på en fin måte. Barn har også en mye bedre måte å ta tak i problemene på og ørdne opp enn vi voksne har. I de aller fleste tilfellene ordner det seg og dersom det ikke skulle gjøre det finnes det masse måter å hjelpe sønnen din på. Du kan jo være flink til å invitere venner på besøk til han når du ser at det fungere bra. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå