Gå til innhold

Barnehagens skyld at ungene vil feire Halloween!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten barnehagens påvirkning ville ikke barna visst om Halloween og enda mindre ville de hatt lyst til å gå knask eller knep.

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article804526.ece

http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/archive/2010/11/01/halloween-hallo-venn-og-helveteshus.aspx

Hva mener du? For lettvindt å skylde på barnehagen?

Respektløst overfor førskolelærere som har pedagogisk ansvar i barnehagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble Halloween introdusert av amerikanere og irer. For 30 år siden.

Skrevet

Jeg vet ikke om en bhg som feirer Halloween i denne mellomstore kommunen. Blir sett på som uting. Karneval i februar er det som feires med utkledning.

Klarer ikke se den..

Skrevet

Høres latterlig ut for meg. Jeg jobber i barnehage, og der er det ingenting som sies eller gjøres om halloween, annet enn at noen barn tilfeldig forteller om hva de har gjort i helgen.

Skrevet

Herregud i innlegget argumenterer de med at det er høst og lite å finne på på den tiden, derfor må de ty til tradisjonen!! Ehhh HallO????

Jeg er ped. leder i en bhg.. LILTE Å FINNE PÅ??? Herlighet det er jo for FÅ dager i året til alt man har lyst til å finne på! Halloween har såvidt jeg har erfart ALDRI vært nevnt i barnehagen. Dette tror jeg gjelder samtlige av norske barnehager.

JA, det blir sett på som en uting.

Det ersåvidt vi feirer karneval pga kjøpepresset blant foreldrene.

Skrevet

Jeg vil nå heller legge skylden på Donald bladene og handelsstanden. Har i allefall ikke hørt noe om Halloween i vår barnehage.

Skrevet

Nettopp, det er det jeg skriver om i bloggen min: Det er merkelig å hevde at pedledere er passive og fantasiløse og trenger Halloween, akkurart som om de ikke har nok av ting å finne på og for liten tid til å gjennomføre ting de mener er helt nødvendig. Tror Dyrendal er imot barnehager, jeg.

~ Lammelåret ~

Skrevet

Mine to unger har i alle fall kun lært om halloween i bhg.

Vi har aldri feiret det eller snakket om det.

Her har de snakket om det i bhg over en uke før de på fredagen lager halloween godt i bhg og der hadde ungene lært mye. Så det ble høylydt hyling her når de ikke fikk ut å tigge.

Skrevet

Da har de hørt det av andre barn, ikke av de ansatte. Og mange har eldre søsken vet du, som sprer forventninger.

Skrevet

Er det meg 18.40 du sier det til?

Nei det er de i bhg som har tatt dette opp.

Det står til og med i mnd planen til ungene.

Skrevet

Og så? Dette er da ingen krise.

Halloween er da barnas kveld. La de få denne kosen, så lenge de evner å skikke seg ute blant de de besøker på knask eller knep.

Skrevet

Vår barnehage har ikke noen aktiviteter som har med Halloween å gjøre. Vi får vel impulser tredd nedover hodene fra langt flere instanser enn barnehagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...