Gå til innhold

Hva skal jeg by for en 5 år gammel brukt sofa??


HvittHus

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å anskaffe meg en ny skinnsofa. Men fordi hunden min spiste istykker den gamle, og jeg ikke tar sjansen på å kaste bort mye penger på en ny, ser jeg på brukte sofaer.

 

Nå har jeg funnet en sofagruppe fra Bohus som er 5 år gammel(kostet ny 119509).

Selger vil ha 4 tusen, men jeg tenker det er alt for mye for en såpass gammel sofa.

Hva ville dere ha bydd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alder sier jo ikke så mye. Er den "sammensunket", slitt, misfarget, revnet osv osv, trekker jo det ned på prisen.

 

Men er den pent brukt og tilnærmet "som ny" synes jeg 4000 høres helt greit ut, det er jo en tredel av ny pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å se på bildene om den er hel, men den virker i bra stand.

Men med tanke på alderen og at den ikke kostet mer i innkjøp, syntes jeg 4000 er for mye. Men ville sjekke her om jeg er helt på gale veier.

 

Vanskelig dette. Man vil jo selvfølgelig ikke fornærme selgeren med en for lav sum heller. Men ser man på mengden sofaer til salgs på Finn, er det lite trolig at alle oppnår de vannvittige prisene de setter for sine brukte møbler.

 

Kan bare legge til at da vi fikk oppgjør fra forsikringsselskapet trakk de fra noen tusen på den opprinnelige kjøpesummen, siden skinnsofaer er falt så mye i pris de siste årene. Derfor ville denne sofaen idag ha kostet ca 8-9 tusen ny. Og da virker det litt mye å betale 4000 når den er 5 år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...