Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 hvordan kan jeg bli kvitt dette? det er spesielt mannen jeg er sint på. Han har masse han burde bli bedre på, jeg reagerer med sinne og oppgitthet, men det hjelper ingenting og jeg blir mer og mer frustrert. Det samme blir jo naturligvis han. Jeg er så lei av å ha dette sinnet mot han, men så lenge han fortsetter i samme tralten klarer jeg ikke å la vær... Så trist pga dette...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Man må enten akseptere han som han er eller forlate han, for man klarer ikke å endre en voksen person desverre.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 det er sant.... men ikke lett det heller når man hare tre barn sammen. Vet ikke om jeg klarer å akseptere han som han er..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Jeg har det også på samme måten! Men d er jo helst nå når jeg går gravid da.. Jeg tenker at jeg vil jobbe med mine egne holdninger først og fremst. Jeg må jobbe med å lære meg å sette pris på de gode tingene han gjør, og så skryte av det. Jeg merker at det vokser min sambo på, og da blir det lettere for han å takle det når jeg pirker på han, Hehe.. Men JO det går an å endre litt på en voksen mann, akkurat som vi kan endre og jobbe med egne holdninger. Min sambo har aldri hatt et sseriøst forhold før, og visste liksom ikke hva som var forventet av han osv. Så jeg jobber med å forme han etter mitt bilde av en "idealmann", det går treeegt, men d går på fram Det samme gjør jo han på en måte med meg. Hvis man har den holdningen at :Ta meg som jeg er, eller stikk", så er det ingenting å bygge videre på. Tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Går i å hormonell prevansjon? Husker jeg var slik etter et års tid på Cerazette. Gikk heldigvis over når jeg begynte på p-ring i stedet. Nå går jeg på Cerazette igjen(ny baby og amming) har gått greit i flere mnd. men merker jeg begynner å bli grinete igjen. Venter på å få satt inn hormonspiral i stedet nå. Men jeg synes det går litt bedre nå når jeg passer på å tenke at det ikke er så viktig. Lar også være å fikse opp etter han, rydde og slik som er det som irriterer meg mest. Snur heller bare ryggen til. Må bare ta meg sammen litt for å ikke hisse meg sånn opp. Håper det blir lettere når jeg slutter på cerazette igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 jeg har hormonspiral.,.. kan man bli grinete og sur av den?? hi
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Jeg er ihvertfall mye hissig. BLir veldig "troll" av p-piller så det kan jeg ikke gå på. Bedre med hormonspiral.. Kan flippe over småting, ungene opplever stadig at mamma hever stemmen. Ikke stolt av det. Kan også ha en sammenheng med søvnmangel også... Nei, man har det ikke godt når man ikke greier å la være å bli sint. Telle til ti fungerer bare hvis man allerede ER rolig. klikker man så er det jo for sent å telle... Sukk..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Hvor morsom og hyggelig tror du at du er å leve sammen med? Du har nok litt for høye tanker om egen fortreffelighet, slik at når han, eller andre, våger å ikke gjøre som du synes synes så mener du faktisk at du har rett til å bli sint. Ganske ufordragelig egentlig. Det eneste menneske du kan kontrollere er deg selv. Andres handlinger og reaksjoner kan du faktisk ikke styre veldig mye, annet enn å oppfordre, ønske og sette grenser for hva de kan gjøre i forhold til deg. Du kan ikke kjefte han til endring om han ikke vil det selv. Kjefting i det store og hele er i grunnen også veldig lite effektivt. Det skaper mer trass og aggresjon enn samarbeidslyst og endringsvilje. Så du bør gjøre noe med holdningen og sinnet ditt. Hormoner kan helt klart ha noe med det å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå