Gå til innhold

Hvordan oppleves egentlig kynnere, og hva er egentlig nedpress?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i åttende mnd, men har aldri hatt noe som kan tolkes som noe slikt, tror jeg. I dag hadde jeg en slags "tikkende" følelse i nedre del av livmor. Sånn at det føltes som at noe skjedde i området "livmor møter skjede". Tror jeg. Kanskje. Vurderte også om det kunne være noe babyen holdt på med. Litt lett boksing, kanskje, men ikke likt noe jeg har hatt før. Litt som leamus, på en måte. Det var rytmisk og varte noen minutter. Kan det ha vært kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere er sammentrekninger i livmoren, og kjennes som at hele magen strammer seg.

 

Nedpress kjennes ut som om barnet er på vei ut her ihvertfall! Og noen ganger føles det som om noen stikker en strikkepinne opp i mellom beina på meg. Tro meg, du vet hva jeg snakker om når du opplever det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... da avskriver jeg min opplevelse som mulig leamus på merkelig sted. hehe Høres ut som man kjenner kynnere og nedpress ja. Håper det ikke kommer før jeg skal føde siden jeg ikke har hatt det til nå. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå!!! Han har jo nettopp snudd seg, og jeg har aldri kjent hikking før, men det er jo en god sjans for at det var nettopp det jeg følte. Hikking! Og jeg beskrev det som TIKKING! En bokstav fra, men det tenkte jeg ikke på. Så gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere opplever jeg omtrent som menssmerter..

Bare at det går over når jeg legger meg ned og slapper av litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, tror det er veldig inviduelt hvordan kynnere føles. Selv kjente jeg ikke noe selvom jeg fikk registrert hyppige kynnere når jeg lå med sånn måle-belte på magen på sykehuset.

synes det var merkelig i grunn da jeg ikke kjente noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...