Gå til innhold

Min erfaring er ikke at Halloweenerne i USA "bare" er snille


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor her, og har bodd her noen aar naa og vi leser masse om tenaaringer som driver med haerverk og eggkasting. Mannen min som naermer seg 40 aar sier at det var vanlig selv da han var liten.

 

Igaar fikk jeg endel ungdom paa dora, flere av de hadde ingen form for kostymer og bare sto der med aapen plastpose. Dessuten fikk jeg en gjeng med voksne menn paa besok, ikledd masker og balltre. Og de var veldig lite vennlige. Utrolig ekkelt da det var bekkmorkt og mannen var ute med alle barna saa jeg var alene hjemme. Turte ikke la vaere aa aapne heller, ettersom jeg vet at folk som det kan bli ganske aggressive om de blir avvist.

 

Jeg har gode assossiasjoner med Halloween ogsaa. Mange hyggelige aktiviteter og barna synes det er goy aa gaa rundt i nabolaget, men for all del, mye av det jeg leser om i Norge er like vanlig her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da en kjent sak at hærverk og faenskaå har vært et problem i USA i forbindelse med Halloween. I mange år har det blitt drevet holdningskampanjer for å få Halloweenfeiringen normalisert. Drittsekker finnes overalt og bruker enhver anledning til å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skrev dette med tanke paa alle de som sier at det er bare nordmenn som har misforstaatt. Det er faktisk endel som sier det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke sett. Det jeg har sett er folk som sier at nordmenn har mosforstått tradisjonen når de tror den dreier seg om hærverk, egoisme og tigging. Og at det er stupide nordmenn som adopterer en tradisjon uten å sette seg inn i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...