Gå til innhold

Statistiske betraktninger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har vært gravid og født i 39-40 års alder OG at det har vært noe galt med barnet? Galt og galt, det er jo relativt, men at det har hatt sykdommer, mangler etc av noe slag.

 

Kjenner jeg blir mer og mer nervøs her. Har to friske gutter på 6og 11 og nå gravid med nr 3. Ny mann og jeg har mange tanker; "hva om HAN bærer på noe galt med sæden...", "hva om jeg er for gammel", "hva om det er noe galt ettersom jeg ikke orker jobbe, bare ligger rett ut og knapt kan være mamma for de jeg har...".

 

Vi tok ul i uke 6, for terminbestemmelse og skal ikke ta neste ul før i uke 18. Jeg er nå 13+3. Og begynner å bli paranoid...

 

Hjelp.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her.

Men ultralyd nå er uansett for sent HVIS det er noe galt... Kan jo ikke få gjort noe fra eller til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kan søke om senabort dersom det er god grunn til det. Vet om en som var tilfeldig på UL i uke 13 og oppdaget at fosteret neppe ville være levedyktig utenfor mors liv. De besluttet seg for å avslutte svangerskapet og fikk det innvilget. Hun sa at hun var glad for at de oppdaget såpass "tidlig" og ikke på ordinær UL i uke 19-20.

 

Risikoen for at noe er galt er jo fortsatt liten selv om du nærmer deg 40. Tankene du har nå må da være utrolig slitsomme, da må det vel være bedre å koste på seg en privat UL og få klare svar og evt kunne senke skuldrene og nyte svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...