Gjest amandine Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 folk som uanmeldt kommer på besøk en uke i den travleste tiden, og som tar det som en selvfølge at alt er tipp topp(inkl humør)??? Jeg vet hva jeg synes.
tante grusom master of law Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Jeg synes ikke noe om uanmeldt besøk punktum. Skal det være så vanskelig å ta en telefon? Folk som drar på uanmeldt besøk virker ikke ha noen særlig omtanke for andres privatliv.
blomstre Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 finnes det folk som gjør det? Hø, jeg må visst skaffe meg fler venner...
Anne-B. Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Jeg syns det er greit, jeg, men så er jeg vokst opp på et sted hvor man går på korte besøk til hverandre, uanmeldt. Om folk skal noe, så sier man det, og så kommer man heller igjen en annen gang. Derfor syns jeg denne plassen her er utrolig kjip, der alle er så opptatt med sitt, fordi de skal på hytta i helga og diverse diverse, så da blir man gående mye alene. Når man først er på besøk hos noen, er det så strigla og rent, sånn at man får helt feil inntrykk, og tror at alle andre har det representabelt til enhver tid. Men så får man lov til å ha litt gangsyn da, og ikke komme midt i leggetid og deromkring. Det er litt dumt å ikke kunne ta seg av gjestene når man først har fått besøk.
Gjest amandine Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Vi snakker altså ikke om kort besøk... det er snakk om mandag til lørdag med forventet helpensjon... Sukk. sukk det må være lov å bli i det minste litt matt..
Anne-B. Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Oi. Nei da fortoner det sig noget anderledes. Det hadde ikke jeg heller likt!
Mor Løvehjerte Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Med mindre det er folk som er rammet av storflom eller nedbrent hus, så hadde de blitt fulgt til utgangsdøra.
Gjest amandine Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Og du forresten AnneB! Huset mitt har alltid gjester(omtrent) alltid åpen dør, alltid plass til fler(nesten) og alltid ekstra mat på lur;) Så er du på mine kanter er det bare å komme. Det er sjelden strøkent men har aldri hørt selv ryddige folk klage, enten får de stirre i taket hvor det ikke er rot, eller de får begynne å støvsuge hi hi. De fleste kommer igjen, likevel;) Her er hjerterom, husrom og som oftest godt humør;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2010 #9 Skrevet 1. november 2010 jeg fatter ikke at folk har så liten sosialkompetanse at de tror det er greit å komme på besøk uten å si i fra når man har en rekke muligheter til å informere. jeg nevner i fleng: mobil, hustlf, fb, mail, vanlig post. om nødvendig bruk brevduer. bare si i fra først! skal sies at dette er kulturelt bettinget og at jeg ikke bor på landet. der uanmeldt besøk ser ut til å være ok for en rekke folk
Gjest Skrevet 1. november 2010 #10 Skrevet 1. november 2010 Det er synd du ikke er muslim. Da kunne du trøstet deg selv med at det er din hellige plikt som troende å huse besøkende i tre dager og behandle dem så godt du kan (deretter er det lov å be dem reise videre). Det å være et hakk nærmere himmelen trengs som motivasjon for å være tilfreds med å få helpensjonsbesøk dumpende i fanget uten forvarsel spør du meg ...
Gjest amandine Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Lammekjøttmannen, jeg bor heller ikke på landet... Og hadde det bare vært tre dager.. Og hadde man i det minste fått litt hjelp med den daglige kabalen(vi skal feire guttebursdag her blant annet) Ikke er jeg så nær himmelen heller, i tillegg er været dårlig. Svigermor sier gjester er som fisk, stinker etter tre dager i stuen. Jeg er litt enig. Akkurat nå. Takk for symp, føler meg litt normal når folk er enige med meg!
Anne-B. Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Takk for det. Så deilig det høres ut, det er jo det vi prøver på her hos oss og. Det er bare synd at det ikke kommer noen på besøk. Hit kommer det bare unger, uten foreldrene med, og da sier det seg selv at vi til tider må oppdra dem og. Til og med de vi ber, har ikke tid. De skal alltid noe. Lurer på om vi lukter stygt eller bare er teite, men det blir vel kanskje litt slik når omtrent alle andre har familien sin her, og vi bor her uten. Jeg leste forresten ikke det med en uke i hovedinnlegget ditt, så derfor svarte jeg slik jeg gjorde. Jeg liker heller ikke at folk inviterer seg selv. Når noen spør, spesielt familie, om det er greit at de kommer og blir en uke, så kan man nesten ikke svare nei.
Ugl@ Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 Glemmer aldri da en kamerat av mannen kom på besøk og ble i flere uker :-/ Da var jeg gravid med nr 3, hadde ei på 1år og en på 8år, mannen var på jobb det meste av tida og når kameraten ikke var med ham litt på arbeid så lå han å sov på det rommet som skulle være vårt kontor, treningsrom og lekerom. Laptopp hadde jeg heller ikke den tida, så det var i det hele tatt kjedelig. Ikke hjalp han til heller, og alt jeg hadde igjen for det var ekstra skittentøy, en munn mer å lage middag til og en som kunne finne på å glupske i seg siste sjokoladen, for han følte seg hjemme kan man trygt si. Joda, hyggelig gutt sånn eller, men jeg kunne hengt ham etter bjellene etter 2 uker, han ble i 8uker!!!! Gruff..... Ulempene med å ha en gjest som blir lenge er mangel på privatliv, man er nesten tvunget til å kle på seg litt mer en et ørlite håndkle på vei fra dusjen til sengen, skal man ha sex så føler man også en viss sperre, særlig hvis gjesten sover vegg i vegg... Så fullt enig med deg amandine, gjester er som fisk....det er også en av grunnene for at jeg hater å være gjest selv, særlig mer enn 2 -3 dager. Greit nok svigers, ellers bor vi helst på hotell enda vi kunne bodd hos feks venner når vi har vært ute på tur og reise.
OsloMor Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 Uanmeldt besøk skjer ikke, altså totalt uaktuelt.
prekæs Skrevet 3. november 2010 #15 Skrevet 3. november 2010 En venn som banker på for å sjekke om jeg er hjemme og om jeg har en kaffekopp til er topp i noen timer. Liker slikt besøk som er uforpliktende. En som inviterer seg selv over flere dager, hadde jeg satt i jobb. Akkurat nå hadde det blitt, raking, bære inn ved og skraping av gammelt uthus. Mao hjulpet meg. (selvfølgelig om det bare var for å bo og ellers leve livet som han/hun ville)
Patetica fåkksi Skrevet 6. november 2010 #16 Skrevet 6. november 2010 Uanmeldt besøk er no herk. Melding med innholdet "Hei søta! Vil du ta en kaffe hjemme hos deg selv i morgen ca. kl. seks?" derimot er knall.
Patetica fåkksi Skrevet 6. november 2010 #17 Skrevet 6. november 2010 Pisket skinn het jeg nå ja! Praktisk å vite. Begynner å bli en stund siden sist.
Miss Foster Skrevet 8. november 2010 #18 Skrevet 8. november 2010 Patetica Knullende Råskinn hadde vel passet deg bedre nå for tiden.....
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Jeg er ikke så begeistret for uanmeldt besøk.
Nevis Skrevet 18. november 2010 #20 Skrevet 18. november 2010 Uanmeldt besøk burde være forbudt ved lov, med strafferamme på opptil tre år i fengsel.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2010 #21 Skrevet 19. november 2010 uanmeldt overnatting er ikke aktuelt. De hadde ikke engang fått tilbudet. Nr til hotell kunne jeg hjulpet til med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå