Gå til innhold

100 eller 75% stilling....?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Fått tilbud om stilling...100 eller 75%. Er jo så innmari deilig å ha en ekstra fridag for å hente seg inn på når man har to små...Likevel vet jeg at pengene med 100% kommer godt med, pensjonssparing, penger ved evt. sykemelding osv... Leder sier at det vil bli muligheter for å ta noen ekstravakter hvis jeg bare velger 75%....Men av erfaring vet jeg at jeg ikke kommer til å jobbe på fridagene...;) Vi er vel ikke helt avhengig av å ha full lønn begge to, men pengene er jo absolutt viktige de også og gir oss mer frihet. Grunnen til at jeg heller mot 75% er at vi har veldig få til å avlaste oss så vi er i grunnen ganske slitne begge to.

 

Er sykepleier...

 

Hva ville dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100%, og så heller søkt redusert stilling om det ble hektisk. Skal mye til for at arbeidsgiver kan nekte en det, og det er selvsagt mest praktisk å sitte med en fast 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt 75% nå og heller gått opp i stilling når ungene blir større.

 

 

Jeg jobber 67% nå og syns det er veldig godt for familien vår. Vi slipper unna mye stress og føler ikke på noen tidsklemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt tatt 100% stilling, og heller søkt 20-25% permisjon etterhvert. Ser du er sykepleier, og da er det ikke alltid like enkelt å få full stilling, så det er veldig greit å eie en full stilling, og heller jobbe redusert!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om ein fast stilling, så signerar eg pila, er veldig kjekt med ei full stilling i botn. Eg kjem til å søkje 20% permisjon frå mi fulle stilling når permisjonen etter 2.mann er over. Sidan me kan ta oss råd til det, vil eg prioritere å ha litt meir overskot når me har fri og ikkje måtte stresse så mykje med husvask, klesvask ol på kveldar og i helger. No er eg ei godt vaksen mor, og tenkjer at desse småbarnsåra aldri kjem attende, og at eg vil nyte dei litt etter mange år i arbeidlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...