Gå til innhold

100 eller 75% stilling....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om stilling...100 eller 75%. Er jo så innmari deilig å ha en ekstra fridag for å hente seg inn på når man har to små...Likevel vet jeg at pengene med 100% kommer godt med, pensjonssparing, penger ved evt. sykemelding osv... Leder sier at det vil bli muligheter for å ta noen ekstravakter hvis jeg bare velger 75%....Men av erfaring vet jeg at jeg ikke kommer til å jobbe på fridagene...;) Vi er vel ikke helt avhengig av å ha full lønn begge to, men pengene er jo absolutt viktige de også og gir oss mer frihet. Grunnen til at jeg heller mot 75% er at vi har veldig få til å avlaste oss så vi er i grunnen ganske slitne begge to.

Er sykepleier...

Hva ville dere valgt og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100%, og så heller søkt redusert stilling om det ble hektisk. Skal mye til for at arbeidsgiver kan nekte en det, og det er selvsagt mest praktisk å sitte med en fast 100%.

Skrevet

Jeg ville valgt 75% nå og heller gått opp i stilling når ungene blir større.

Jeg jobber 67% nå og syns det er veldig godt for familien vår. Vi slipper unna mye stress og føler ikke på noen tidsklemme.

Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt 100% stilling, og heller søkt 20-25% permisjon etterhvert. Ser du er sykepleier, og da er det ikke alltid like enkelt å få full stilling, så det er veldig greit å eie en full stilling, og heller jobbe redusert!

Skrevet

Om det er snakk om ein fast stilling, så signerar eg pila, er veldig kjekt med ei full stilling i botn. Eg kjem til å søkje 20% permisjon frå mi fulle stilling når permisjonen etter 2.mann er over. Sidan me kan ta oss råd til det, vil eg prioritere å ha litt meir overskot når me har fri og ikkje måtte stresse så mykje med husvask, klesvask ol på kveldar og i helger. No er eg ei godt vaksen mor, og tenkjer at desse småbarnsåra aldri kjem attende, og at eg vil nyte dei litt etter mange år i arbeidlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...