Gå til innhold

Møt opp dere som kan! Nå må vi sette en stopper for denne dyremishandlingen! Nå er det nok!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"For tredje året på rad avdekkes systematisk dyremishandling på norske pelsfarmer. I dag møter landbruks- og matminister Lars Peder Brekk igjenn med pelsdyrnæringas hovedorganisasjon for å snakke om hva de gjør for å "forbedre seg". Pelsdyrnæringa kan aldri bli akseptabel og må derfor avvikles.

 

Etter avsløringene i media svarer Lars Peder Brekk bortforklarende og gir signaler om at han ikke akter å følge sitt løfte om å trekke den politiske støtten til næringa.

 

I dag krever vi at Brekk trekker den politiske støtten til pelsdyrnæringa, og møter derfor opp utenfor pelsdyrmøtet for å gjøre kravet hørt - pelsdyrnæringa må miste all politisk støtte!

 

Se NRK-Dagsrevyen om saken (31.10.2010): http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/235867/

 

 

Mer informasjon om avsløringene:

http://www.forbypels.no/

http://www.dyrebeskyttelsen.no/pels"

 

Har dere fått med dere denne "avsløringa" ?

Hjertet mitt gråter for disse stakkars små! Dette er motbydelig! Hvordan kan slike sove om natta?

 

Advarer mot sterke bilde på videoene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes bønder som vanskjøtter kyrne sine også, men det er ikke snakk om å kutte ut alt storfehold av den grunn. Man får gå løs på dem som driver useriøst, og ikke straffe alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine skattepenger skal hvertfall ikke gå med på å støtte denne mishandlingen!

39 farmer ble "avslørt" nå! Hvis det var en så stor grad av bønder som drev med vanskjøtsel av sine dyr så burde de også miste all statlig støtte!

Dyrebeskyttelsen får ikke en enste krone, med det gjør disse! Hva er det for en slags fordeling?

Pelsfarmer er grusomt og de burde blitt lagt ned alle som en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsfarmer er ikke "grusomt" i seg selv. I så fall burde mesteparten av husdyrproduksjonen nedlegges. Og det er vel nettopp det noen fanatiske "dyrevernere" gjerne ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsdyrnæringen er mer grusom enn foreksempel kuhold, sånn generelt sett. I tillegg er den fullstendig unødvendig. Forby all pelsoppdrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fanatisme? Hahaha! Du burde ikke definere noe som helst uten god kjennskap først, snakk om skivebom :)

 

Pelsdyroppdrett er fullstendig unødvendig. Akkurat som Freia Melkesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noe mer enn slagord å komme med. Heldig for deg og dine "dyrevenner" at slike oppslag kommer i media med noen års mellomrom, så dere kan få fritt armslag for misjoneringen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hva pels brukes til, og at det er en ettertraktet vare som mange betaler i dyre dommer for, så er du blankere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stokk teit 14.46? Slagord? fanatisme? Misjonering? Er du ute av stand til å komme med en rasjonell kommentar?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst vet jeg det men det sier jo ikke at pelsdyrfarmer er nødvendig! Pels er til å tilfredstille rike folk som ikke har noe bedre å bruke pengene sine på! Ingen trenger f eks rev eller minkepels for å holde seg varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pels er en ettertraktet vare gjør den ikke nødvendig. Diamanter til smykkeproduksjon er også ettertraktet. De er likevel helt undøvendige i smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal tenke "nødvendig" i retning av "livsnødvendig", kan du alltids forby det aller meste. Om det er noe poeng i seg selv, noe det ser ut til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder lenge å luke ut de som faktisk plager dyrene, ikke alle de andre seriøse. Men jeg skjønner jo at "dyrevernere" har vikarierende motiver. De er motstander av pelsdyroppdrett uansett hvordan den drives. Men jeg gjetter på at kylling, det spiser de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamanter lider ikke! Det er da en stor forskjell. Skal dyr lide og leve et liv i smerte pga av at pels er en ettertraktet vare? Har dere sett bildene der dyr lever med avrevne lemmer og åpne sår. Har dere sett hvor forferdelig dette egentlig er?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen av dem, men skjønner samtidig at de fleste faktisk IKKE har det sånn. Ikke gjør dette til en løgnkampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget handlet om å møte opp de som vil, på å protostere mot at pelsfarmer får STATLIG STØTTE til å holde på slik.

Det er en skam at slike skal få statlig støtte men at dyrebeskyttelsen ikke skal få ei krone.

Dette er for meg et skritt i riktig retning for at dyr i Norge skal få rettigheter og vi skal få et bedre lovverk rundt dette! For dyr har ingen rettigheter i dette landet og det mattilsynet er best til er å vifte med pekefingeren og true. Nå må dem gjøre noe!

 

Hvis alle skal lukke øynene så skjer det ingenting

 

Hilsen hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vikarierende motiver altså. Dyrene i pelsdyrnæringen har det ikke bra. De lider ikke helvetes kvaler alle som en, men de har det ikke bra. Det er mitt motiv. (ikke spiser jeg kylling heller, uten at de næringene kan sammenlignes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn hva du leser da. Diamantindustrien (i smykkesammenheng) var kun et eksempel på en unødvendig næring. Det var ikke en sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med deg, hi.

helt meningsløst å drive fram pelsdyr, når en ser hvordan de blir behandlet.

hvis dere ser på programmet " blod, svette og luxus" så ser dere hvordan ting kommer frem der de er i dag, og dere som sier at diamanter lider ikke, men har dere tenkt på hvordan diamantene kommer seg frem? hvem i verden jobber for å gi oss det? har sett på et program der de graver etter gull....

den serien går på nrk2, og finnes på nett....det kan sammenlignes med dette andre temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsnæringen er en SKAM for Norske bønder!

 

Her er fem GODE grunnet til å stoppe med denne dyretorturen.

 

Rev og mink har ikke vært husdyr i årtusener slik som vanlige landbruksdyr. De er fortsatt født ville, og naturlig redde for mennesker. Det er et stort praktisk problem å skulle temme alle valpene på pelsdyrfarmer, og ofte blir dette forsømt. I små bur reagerer noen med å bite på seg selv eller drepe egne valper. Andre hopper hvileløst frem og tilbake i buret, og noen blir apatiske.

 

Avl kan gjøre pelsdyrene tammere, men ikke fjerne behovet for å løpe, klatre, grave og jakte. Næringen sier selv at dyrene må være i bur for at driften skal lønne seg.

 

Pelsnæringen gir færre arbeidsplasser enn en middels bedrift. Det er bare ca. 300 pelsfarmer igjen i Norge, og de fleste av dem gir bare en deltids arbeidsplass.

 

Pelsnæringen får ca. 50 millioner kroner i subsidier hvert år. Norske skattepenger bør heller brukes på landbruk som tar hensyn til miljø og dyrevelferd, som produksjon av grønnsaker, eller egg fra frittgående høner.

 

Over 90% av pelsene eksporteres til Asia, der skandinavisk pelsbransje jobber intenst for å bygge opp et marked. Avvikling av norsk pelsnæring vil stoppe denne eksporten av dyreplageri....

 

 

 

 

SLUTT å gå med pels! Uansett om du har fake pels eller ekte!

 

Poenget er at vi ikke skal støtte en motetrend som gjør at pelsdyr dør fordi vi skal ha pelsen deres. Selv om du kjøper f.eks. en jakke eller en vest med fake pels, er du med på å fremme pels som en motetrend.

(Dette bør iallefall gjennomføres til det blir slutt på pelsnæringen)

 

 

Nå er det påtide at det blir en stopper for dette. Folk kan jo umulig sitte å se på dette og mene at det er greit!?

 

Nå er det påtide å åpne øynene!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...