Gå til innhold

Tips til sortering av skittentøy


Frøken Bollerund

Anbefalte innlegg

Noen som har et bra, praktisk og litt "stilig" tips til sortering av skittentøy.

Nå har jeg bare forskjellige sunker og et eneste romt på vaskerommet hele tiden. Det meste blir bare slengt i dunger utenom dunkene. Har en til håndklær, en til andre klær, en til undertøy, og så blir ullklær bare slengt ved siden av, det samme også litt "finere" klær som ikke tåler vanslig vask. Blir rot av dette.

Det jeg kunne ønske meg, er: en til sengeklær, en til lyse håndklær, en til mørke håndklær, en til lyse klær, en til mørke klær, en til undertøy, en til finere klær, og en til ullklær, men det blir jo utrolig mange bokser. Hvordan har du løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et stativ fra IKEA, med plastbokser til de ulike bunkene. Stabler altså i høyden i stedet for utover gulvet... De kan bygges nokså høye, jeg har to store skuffer til sengetøy og håndklær og til de mørke klærne, dessuten noen litt mindre til rødt, til hvitt, til undertøy, til lyst 40 grader og til ull.

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69884381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådkurver fra Elfa (selges bl.a. på Obs Bygg) har vært redningen for oss. Vi har kjøpt løse deler og "bygd" selv (50x50 cm), ca. 190 i høyden.

Ikke så stilig, men aiaiai så praktisk og ryddig på lite vaskerom :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trådkurver i ett skap. En for mørkt, en for hvitt, en for rødt, en for ull/enkeltvis/særskilte klær. 60/90 grader som håndkler, undertøy og sengetøy har jeg en egen kurv siden den ofte blir veldig fort full. Der blandes alle fargene så sorterer jeg nær jeg skal vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme som iiik!:) Har ikke hjulene på da og har stablet alle i høyden, har så høyt jeg rekker opp og en a hver til:

- Hvitt tøy

- Lyst tøy

- Mørkt tøy

- Spesialvaks

- Ull

- Håndklær og sengetøy

- Undertøy

- Jeans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukar dei same kassane som ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ, og dei står i to stablar på badet. Størst sjanse for at vi får skittentøyet på plass når kassane er der vi kler av oss :o)

 

Vi har 5 kassar;

 

* Handdukar og klutar (og ev. sengetøy, men det blir som regel tatt rett frå senga og i maskina)

* Lys/kvit 40 grader

* Mørk/farga 40 grader

* Undertøy/60 grader

* Ull/finvask

 

Særleg pent er det nok ikkje, men veldig praktisk :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...