Gå til innhold

Tok frem min lekre adventstake til helgen,men fikk reaksjoner fra besøket


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

på at den var tatt i bruk altfor tidlig:( Synes den er utrolig lekker og har pyntet den med kongler og lekre lys! Si meg er det ikke lovlig og ta frem adventstaker før det blir advent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe juridisk forbud, men folk med vett i skallen lar det likevel være. Du maler kanskje påskeegg på nyttårsaften og skyter opp raketter 17. mai? Sikkert ikke forbudt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke ulovlig, sånn i den forstand at politiet kommer å burer deg inne, men det er vel mest normalt å ta den fram første helg i advent....! Ikke i oktober....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ein ADVENTSstake...meininga er at den skal brukast i advent;) Vent til den 28.november du, så blir det nok tatt betre i mot;)

Eg synest det er alt for tidleg i alle fall (sjølv om eg vil har fram julepynten så fort som råd....juuuul!!:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo... Det er ganke vanlig å fyre opp raketter på 17. mai.... Hvert år kl 23.00 fyrer de opp for et par milioner her i byen hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel - vi har en lysestake med plass til 4 lys og har den fremme hele den "mørke" tiden. Har selvsagt hvite lys i den når det ikke er advent. Adventstasjet kommer frem i 1. søndag i advent og julepynten lille juleaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE lov.

Julepolitiet kommer nok og bøtelegger deg, eller burer deg inne om du ikke pakker den laaangt vekk så fort som mulig!

Fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...