Gå til innhold

dåp å oppgaver


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi døpte siste barnet vårt for noen mnd tilbake å jeg irriterer meg fortsatt over faddere som drar med seg barna sine opp til døpefonten. våre barn fikk være med, fordi de skulle ha oppgaver.

Vi går opp til døpe fontenen og presten tar vann på hodet til baby når han var ferdig var det meningen at elstebarnet skulle tørke lillegulll. Tror du ikke den ufordraglige ungen av svigerinnen tramper frem å "stjeler" oppgaven. sitter akkurat å limer inn bilder for dåpen å dette har irritert meg siden. skal vi ha fler blir det forbud om å ha med opp fler enn våre egne barn!

 

Da fikk jeg blåst i fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var virkelig en stor krise......

Når vi dåpte våre hadde vi med alle faddere, med følge + barna. + noen tanteunger som ikke fik se, for de druknet nedi kirkebenkene!

 

Vi tenkte nemlig det viktigste denne dagen, var at alle som vill fikk være med å følge våre vidundere til dåpen! Og barna må jo få se de og!

 

Ja ja, du burde ha forklart deg på forhånd til din svigerinne at du ikke kunne ha med barna opp, om det var så viktig for deg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp OG oppgaver. Døpefontenen. Du kan godt ha med komme og punktum også, da blir det lettere å lese:)

 

Da er det bare å nekte andre barn å bli med opp neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døpefontene? Hva i all verden er det? Synes jeg ser for meg vannstrålene der framme ... HI har helt rett. Det heter faktisk døpeFONT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal korrigere andre bør man strengt tatt kunne skrive riktig selv. Det heter DØPEFONT, og KOMMA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi døpte gutten vår var alle faddernes barn med opp, kjempekoselig synes jeg. (alle sammen er fettere og kusiner til gutten vår)

Men dersom vi hadde avtalt at et søsken skulle tørke hodet så ville nok jeg også synes det var litt trist om et av de andre barna presset seg frem og tok oppgaven.

Men å irritere meg over det i flere måneder etterpå, nei det hadde jeg ikke giddi å gjøre.

Bruk kreftene dine på noe konstruktivt istedet, du får ikke gjort noe med det nå.

 

Men innlegget ditt var nyttig for min del, jeg vil gjerne at gutten min skal tørke når nr. 2 skal døpes. For å unngå det samme kommer jeg til å informere presten og fadderne om dette slik at alle vet at det er hans "jobb".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. fontenen skrev jeg fordi HI hadde gjort det, og dessverre husket jeg ikke at det hetet font:) Men ser den fatale feilen der hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Ser først nå at hun skiftet fra det korrekte "døpefont" til "døpe fontenen" i avsnittet nedenfor. Stygg sak. Men kanskje idéen om døpefontene skulle bringes videre til kirken? Synes jeg ser den for meg. Kunne jo få døpt flere barn samtidig, og dermed forkortet hele ritualet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...