Gutt 08 Jente11 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Trenger tips til bæretøy til nyfødt og opp til halvåret ihvertfall. Hva skal jeg velge? Ikke noe altfor komplisert, for da blir det bare ikke brukt. Vi ønsker det først og fremst fordi vi fort vil komme oss ut på tur sammen (har en gutt fra før), og ønsker å gå steder der vogn ikke kommer frem. Tenkte da på å kjøpe noe kroppsnært som jeg kan ha under ei litt stor jakke (Med åpning så babyen får luft selvfølgelig), så et stort bæresjal er nok ikke tingen. Noen tips? Eller andre gode ideer når man skal ha med baby på tur?
knekkebrød Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Det står mye god info på denne siden: www.eddabedda.com
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Valget mitt denne gangen falt på Mobywrap elastisk bæresjal sånn helt i begynnelsen. Var utrolig enkelt å ta det på seg og de jeg kjenner sier at babyen trives utrolig godt opp i der - ser også veldig behagelig ut da den er pakket godt inn i støttende sjal tett inntil kroppen. Får dette i "fødselsgave" av svigers så kan ikke si at jeg har personlig erfaring med bruk at dette enda. Sjalet er ikke stort og uhåndterlig og tar ikke stor plass under jakka da skal sitte helt kroppsnært.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Bæresjal blir jo også sittende tett inntil kroppen. Jeg har arvet et sånt "digert uhåndterlig" sjal, og syntes det så forferdelig vrient ut. Men det er faktisk veldig greit! Har øvd meg litt hjemme med dukker og bamser, og det knytes på null komma niks Hvis du skal i en barnebutikk kan du jo be om å få prøve et (om de har), så får du se selv? En veldig fin side som viser (med bilder) hvordan du knyter finner du her : http://www.tettinntil.no/Instruksjoner_baeresjal.htm Det eneste andre jeg vet om er BabyBjörn, og det har jeg hørt de ikke anbefaler så tidlig fordi det kan skade beinstillingen til barnet. Men dette vet jeg ikke sikkert, så sjekk det i så fall ut med noen som har peiling Lykke til med valget
Snuskomrusk Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Vi har ingen erfaringer ennå, men skal teste ut Close Baby Carrier på baby når han kommer
soleia Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Syntes elastisk bæresjal, i mitt tilfelle Moby Wrap, var best då babyen var heilt liten og fram til 7 - 8 mnd. Det vart for varmt på sommarstid, men under ei stor jakke er det supert. Sjalet vert jo fordelt utover overkroppen, så det gjer ikkje så mykje av seg under jakka. Var kjempekos å ha babyen så tett inntil seg på brystet. Seinare har me brukt Manduca ein del, men fekk ikkje babyen til å trives der før han var godt over 3 mnd. Selane i formsydd bæretøy er og meir polstra, og egnar seg ikkje like godt under ei jakke.
Puppemamma Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Vi fikk anbefalt mobywrap elastisk bæresjal på svangerskapskurs, syns det så veldig enkelt og greit ut så vi har bestilt det
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Babybjørn er ikke noe særlig bra, verken for bærerens rygg eller babyens hofter, fordi babyen blir hengende med all vekten i skrittet. Da vil jeg heller få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe! http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=) Instruksjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4 Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 1 mnd nå og eeeelsker det
Gutt 08 Jente11 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2010 Tusen takk for gode råd! Har sjekke ut både moby wrap og close baby carrier, og synes egentlig begge ser bra ut. Har et bæresjal fra forrige mann (ikke elastisk), men syntes dette var litt avansert. Skal prøve å overtale mannen min om at vi trenger et ekstra, men han er mest interessert i å kjøpe noen ringer og gjøre det sjalet vi har om til ei ringslynge. Får vel prøve det først før vi investerer i noe nytt. Takk igjen!
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Tilbud på moby elastisk på lotusbarn.no (-40%): http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=361&products_id=1984 Bestilte det selv, tenkte det kan være greit å ha noe å veksle med
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2010 På grunn av dette tilbudet ble det moby wrap på oss:) Håper det blir bra! Har lovet mannen min å øve på forhånd, sånn at det blir brukt. Gleder meg til det kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå