Gå til innhold

Huff, vanskelig situasjon dette her, men kjenner en person som har søkt på jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

på legekontor og for noen år siden så ble denne personen tatt for snoking i pasientjournaler som vedkommende ikke hadde noe med. Men siden hun fikk bare advarsel er det ikke registrert hos f.eks politiet og heller ikke meldt inn så personen kunne miste autorisasjonen sin.

 

Jeg får skikkelig ondt i meg og har lyst og varsle legekontoret om dette, men siden det ikke finnes håndfaste bevis så føles det som jeg kommer med sladder.

 

Noe man i det hele tatt kan foreta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De trenger jo bare å ringe opp referansene. Hvis hun ikke har oppgitt legekontoret der hun ble tatt vil det være et hull i arbeidserfaringen som arbeidsgiver vil spørre om.

Hvis du vil orientere arbeidsgiver om legekontoret der hun ble tatt kan du vel bare si fra om det, og si at de bør ringe til dem og høre.

Dermed vil personen ikke få jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sladder ja. Du har ingen bevis.

 

Hun har nok hatt gode referanser for å få jobben. Så en anonym mld ville ikke jeg som arbeidsgiver tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke fått jobben, men søkt på den! Men som sagt jeg utrykker bekymring for pasientene når hun lekker ut lekasjer om hva som står i pasientjournaler, dette er rett og slett ikke sladder.

 

Da vikariatet ikke ble forlenget så var det jo flere som hadde tatt kontakt med legekontoret hun jobbet på og fortalt om pasienter med sjeldne sykdommer ++ pasienter som i realiteten var lette og identifisere.

 

Jeg kjenner hun som er kontorleder og har veldig lyst og informere henne om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forhåndsdømming.. At en person har gjort noe galt en gang betyr IKKE at hun/han vil gjøre det igjen... Hva vet vel du om hva hun har lært av den hendelsen?? Kanskje hun har innsett alvoret og aldri vil gjøre det igjen? Har man fått sin "straff" så er man også "ferdig" med det, og det er blodig urettferdig om personen ikke får jobben pga noe som skjedde for flere år siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Dette skjedde ikke for flere år siden, men i vinter altså for ca 7 måneder siden, som sagt vikariatet ble ikke forlenget pga at vedkommende snoket i saker som ikke hun hadde noe med:( Jeg synes det er betenkelig at personen skal få flere sjanser og muligens misbruke disse:( Dessuten er helseoppslysninger om andre ikke noe man sitter og tuller om på fest etc...

 

Her bør vel kanskje vedkommende granske seg selv og legge bort nysgjerrigheten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er vel bare barneskolebarn som snakker negativt om "sladder"?

 

Dette er viktig informasjon som arbeidsgiver bør få vite. Siden du sitter på denne informasjonen bør di si ifra. Hva om det kommer opp i ettertid at du visste, men unnlot å si noe?

 

Jeg har selv i flere situasjoner gitt informasjon uformelt ift jobbsøkere (men har da blitt bedt om det), og dette har vært svært kjærkomment for arbeidsgiver.

 

"Det gjelder å holde sin sti ren, ryktet vil alltid gå foran." Har jeg blitt fortalt, og det gjelder alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...