Gå til innhold

Uff, redd for å ikke få fortsette i jobben etter nyttår..


Mammapudding

Anbefalte innlegg

Har en midlertidig stilling i staten ut året. Har jobbet der siden juni, rett fra høyskole og ut i jobb, kjempeheldig! Og trives godt på jobben og vil gjerne jobbe der "for alltid". Vi som er midlertidig ansatt får ikke vite noe om eventuell forlengelse før budsjettet kommer i denne mnd engang..men når 40 av 100 ansatte er midlertidig ansatt og vi har evig nok å gjøre, så er det jo sånn at de fleste får videre jobb.

 

Men nå har jeg vært sykemeldt i 2 uker, fikk influensa og ble bedre, men kollapset på jobb, innlagt 1 døgn på sykehus og ble værre en stund, men nå er jeg ikke influensasyk lenger. Likevel føler jeg meg ikke bra, blir så fort sliten, er trett hele tiden og svimmel og føler det som om jeg skal svime av og hjertet mitt slår for fort innimellom.

 

Hjemme har det gått helt fint de siste dagene, gjør husarbeid og har følt meg helt ok, kan jo bare sette meg ned eller legge meg noen minutter på sofaen når jeg blir så svimmel og uvel. Så jeg dro jo på jobb i dag og følte at det skulle gå helt fint. Men så ble jeg jo så svimmel og uvel, så har bestillt time hos legen igjen i dag. Må jo finne ut hva som feiler meg.

 

Men er redd for at de på jobb skal utelate meg når de skal ansette folk for neste år, jeg kan jo ikke borte fra jobb mer føler jeg:( Uff, vil jo så gjerne få fortsette å jobbe der! Vet jo ikke hvordan de tenker, har bare fått positive tilbakemeldinger på jobben jeg gjør og at jeg er godt likt av kollegene. Men fravær spiller vel en rolle det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en statlig politikk å sørge for at funksjonshemmete og kronisk syke står i jobb. Du faller kanskje ikke innenfor noen av disse gruppene, men sånn i utgangspunktet skal man ikke diskriminere yrkeshemmete.

 

Når det er sagt - hvis valget står mellom en flink arbeidstaker som er en del syk og en annen som aldri er syk, da ville vel de fleste arbeidsgivere valgt den som kommer på jobb. For å utkonkurrere den som aldri er syk, bør du altså være en del flinkere enn ham/henne.

 

Håper du finner ut av hva som feiler deg da, det er jo viktigere enn akkurat denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sant, må jo finne ut hva som feiler meg. Var hos legen i dag og hun sier jeg har lavt blodtrykk, det faller når jeg sitter og står..men hvorfor vet hun ikke. Hun håpet det ville gå over av seg selv..er sykemeldt ut denne uka også. Var og snakket med lederen min og hun ønsket meg god bedring og minnet meg på at helsa er viktigst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...