Gå til innhold

Har en "venninne" som hele tiden kommenterer barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..."haha se den morsomme nesen han har", "hihi for ett komisk ansikt", "han har litt sånn gummiansikt har han ikke?" "han ser ut som en skøyer nå, se!", "hvem har han ørene/øynene/haka til da tro?" osv.

 

Altså - hver for seg er det jo harmløse kommentarer men når man blir bombandert med 10 kommentarer som kan forstås som om at hun synest han ser rar ut da synest jeg det er skikkelig frekt og slitsomt.

(For han er jo selvfølgelig den søteste i hele verden!!!;)

 

Siden jeg nå er veldig irritert, men ikke like frekk, må jeg bare få sagt det jeg egentlig har lyst å si til henne her:

 

Barnet ditt ser ut som det har FAS - og det ville egentlig ikke forundre meg når jeg vet hvor mange ganger du tok bare "ett liiiiiiite glass vin" i løpet av svangerskapet!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ting man sier når man liker et barn. Noen barn er utrolige å se på, så hun er bare god mot barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo, ingen av de kommentarene venninnen din kommer med er slemme. Alle viser jo at hun faktisk legger merke til barnet ditt.

Ååååå så søt kan jo alle si, men bemerkningene hennes er jo litt mer. Hadde blitt mer glad for de.

 

Din kommentar derimot er direkte grusom, å si noe slikt gjør man bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at jeg synes du overreagerer ang din venninne!

 

Hun kommenterer ingen ting stygt hos barnet ditt. Alle disse ordnene hun har brukt er positivt ladet ord.

 

Kanskje du tar deg nær fordi du er veldig ømfintlig når det gjelder barnet ditt og hvordan andre opplever han?

 

Derimot din kommentar var rett å slett hårreisende!! Jeg kjenner ei lita jente med FAS og det er ikke noe du skal slenge rundt med deg med!

Håper ikke du kommer til å si noe om det til veninna di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, hi.

 

Hun er sikkert bare usikker og misunnelig, fordi hun også synes at ungen din er penere enn hennes. Eventuelt så er det noe annet som hun føler at du får til mye bedre enn henne, så hun benytter sjansen til å komme med små stikk på dette området.

 

De skinnhellige hurpene som svarer deg ovenfor har sikkert bøtta i seg gjennom hele svangerskapet sjøl.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forbanna når slike innlegg utelukkende får svar fra folk som later som om de ikke skjønner at alle mennesker har svake sider og mørke tanker.

 

HI sier selv at hun ikke kommer til å servere FAS-kommentaren, og da forstår jeg ikke poenget med å svartmale henne. Alle tenker stygge ting som de ikke sier, noen er bare for feige til å innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hva HI mener jeg. Jeg har også ei "venninne".. eller x-venninne egentlig, siden jeg ble så sliten av at hun totalt manglet sosiale antenner. Da babyen min var noen uker gammel var hun på besøk og satt med gutten i armene sine. Hun stirrer på han og sier "ser ut som at han kommer til å få sammenvokste øyebryn".. Jeg ble helt paff. Hun har ikke barn selv, men syns likevel at man kan spare seg for å si sånne idiotiske ting. Ved en seinere anledning sa hun "så søt han er", og jeg svarte som alle nybakte mødre svarer "ja, han er verdens nydeligste". Da fikk jeg til svar "nåja, verdens nydeligste er han vel ikke akkurat men".. (!!) Herregud. Klart ALLE ikke syns gutten min er vakrest i verden, men man sier det ikke rett ut fordet.

 

Dette er bare et lite uttdrag av kommentarene hennes. Hun mener det ikke vondt, det vet jeg. Men jeg orket det rett og slett ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt rimelig irritert hadde noen ofte sagt sånt om mine barn. kunne sikkert ledd av det de første gangene, men hadde etterhvert begynt å lure om det lå noe mer bak. Så jeg forstår faktisk at HI reagerer. Så lenge HI ikke sier det hun ville, men bare tenker det, så for all del.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å forsøke å forsvare meg - jeg kommer selvfølgelig aldri til å si til henne at ungen har en del trekk som gjør at jeg tenker FAS! Såpass med sosiale antenner har jeg faktisk. Jeg sa det her for å få ut litt irritasjon - og fordi det er tanker som dukker opp i hodet mitt når hun sitter å kommenterer og kommenterer og kommenterer barnet mitt som sitter ved siden av hennes barn!

 

(Når det er sagt så synest jeg ikke at det er rart at jeg ikke bare tenker det, men også bekymrer meg for det - fordi jeg i tillegg vet at hun drakk ett glass her og ett glass der ganske hyppig under svangerskapet!! Det betyr ikke at jeg ønsker eller håper at ungen har FAS - herregud han er uansett kjempeherlig!)

 

Jeg bare synest hun er frekk på en subtil måte ( jeg har ikke lagt ut alle kommentarene hun serverer bare så det er sagt.) Men jeg tar til etterretning at dere sier de kommentarene jeg ramset var uskyldige, så da skal jeg prøve å være litt mindre hårsår.

 

Sånn - nå fikk jeg skrevet av meg irritasjonen også gitt.

Ha en fortsatt fin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, HI. Jeg kjenner til den typen jenter som har en måte å si ting på som er sånn at du liksom aldri kan ta dem på noe, men det er likevel tydelig at det ikke bare er hyggelig.

Jeg hadde garantert irritert meg. Jeg tror også, i likhet med en annen av de som kommenterer her, at det kan ha med misunnelse å gjøre, hvis hun har en liten anelse om at hennes egen ikke ser så fin ut. Da blir det å kompensere å komme med sånne kommentarer, innpakket i smil og liksomsmiger.

 

Jeg kjenner to stykker som er slik at de høres ut som om de kommer med komplementer når de egentlig serverer fornærmelser. Det blir tydeligere jo oftere du har med dem å gjøre. Og det er liksom ingenting du kan si i situasjonen uten selv å virke urimelig. Det er vanvittig frustrerende, og jeg forstår godt behovet for å si her, anonymt og harmløst, at ungen hennes ser ut som om den har FAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare svare på denne da jeg ofte får høre slike kommentarer! To av mine barn har nemlig litt gummiansikt (jeg ser det ikke så godt da), lager grimaser og viser lett følelser gjonnom ansik og kroppsspråk. Dette tar jeg da kun som positivt. Ei venninne av meg bare "må" legge ut morsomme bilder av minste ungen min og hennes grimaser fordi hun synes hun er så "kul" og skjønn :) Hun har selv et barn på samme alder!

 

Jeg har også fått hørt hvor skjønne og pene barn jeg har. Og merker at mange synes de er penere enn snittet da. (sikkert mye personlighet også, da det mye er med å "bestemme" hvor "pent" et barn er.)

 

Mao ta det helt med ro. Hun synes nok bare barnet ditt har mange morsomme uttrykk og har en skjønn personlighet. Det er jo veldig hyggelig at hun legger merke til ditt barn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne venninna høres ut som om hun brenner inne med noe. Og så kamuflerer hun det som kvasikomplimenter, sånn passe fordekt at det ikke går an å be henne passe kjeften sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...