Gå til innhold

Studiekompetanse ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 25år,har et barn på 6år.

har helse og sosial og vk1 hudpleien av skole.

 

Går jeg innenfor 23/5 regelen.. gjelder de 5 årene om du har vært hjemme med barn ?

 

Hva trenger jeg evntuelt da.. for og få en generel studiekompetanse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går selv på voksenopplæringen, utrolig grei ordning.

Jeg tror at det gjelder uansett.. Men tror nok du får plass uansett.. Bare å søke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiekompetanse får du ved å ta div allmennfag du ikke har fra før.

Hva mener du med å være hjemme med barn?

 

Skal du søke skole eller er det annsenitet du vil vite?

 

Ved universitet må du ha ganerell studiekompetanse, men du får alderspoeng ved siden av karakterene dine (alderen din høyner karakterene dine). Du MÅ ha generell studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så de 5 årene hjemme med barn gjelder ikke ? eller må jeg ha allmen fag utenom de 5 årene for og komme innenfor 23/5 regelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst og søke skole. Men må ha generel studiekompetanse for og komme inn der jeg vil !

 

har helse og sosial og vk1 hudpleien..(bestått eksamener på begge de) Så da mangler jeg asså 1 år med allmen fag for og få generel studiekompetanse ??

 

hjemme med barn.... om det går under 23/5 regelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan komme inn på realkompetanse, men det forutsetter at du fakisk HAR kompetanse. Hver søker blir vurdert individuelt i forhold til hvilket studie du søker på og hvilke kunnskaper innenfor akkurat det feltet du har tilegnet deg.

 

Kan ikke se at det å være hjemmeværende skal ha gitt deg kompetanse, men det er opp til høyskolen/universitetet å avgjøre.

 

Håper dette gav noen svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke allmennfag du har fra før.

Jeg gikk kjemi og prosessfag - og slapp å ta matematikk det 3året - fordi jeg hadde nok fra før.

Så du mangler 1år ja, men du klarer sikkert å ta det på 6mnd. Mange kveldskoler som legger det opp slik. Flere videregående skole har kveldskole på allmennfag påbygg. Så har du myyyye allmenn fra før så kan det være at du har nok i et eller to fag.

 

23/5 regelen kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...