Gå til innhold

Fy faen, jeg har funnet en stor kul i brystet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg blir helt uvel. Hvordan skal man klare å ikke bli redd når man oppdager noe slikt?. Har time til legen i morgen. Noen som hvert med om det samme, og som kan trøste meg med at det sannsynlig ikke er noe farlig. Den er ganske stor og litt oval, som et fugle egg ca. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om den er glatt og flyttbar så er det veldig liten sjans for at det er noe galt. Men den uvelfølelsen har jeg ingen problemer med å relatere meg til. Jeg fant kuler i brystet for et par år siden, og klarte ikke å slippe det helt før jeg hadde fått det sjekket ut. Fint at du har time allerede i morgen! Oddsen for at det skal være noe ufarlig er kjempestor!

Skrevet

Jeg håper du har rett :(

HI

Skrevet

Er de ovale, og glatte i formen, og kan en i tillegg flytte dem litt løst rundt under huden, så er det stort sett bare en form for fiberklumper som er ufarlige.

Jeg har 2 sånne, begge er blitt sjekket på alle måter, og de er ufarlige.

Men det skal sjekkes, for alle kuler i brystvev skal sjekkes.

Skrevet

Jeg hadde to kuler på størrelse med små klinkekuler i brystet. Var til fastlegen, og videre på UL av brystet, og kulene var heldigvis ufarlige. Bare noen små cyster som kan komme å gå.

Gjør det vondt å ta på den?

Skrevet

Slike har jeg i brystene. 2 i ene og 1 i andre. Sitter nesten på undersiden av puppene. I tillegg har jeg slike avlange som HI skisserer. Min mor ha fibro ett eller annet så er nok samme her. Men skal på mammografi denne uken.

Skrevet

Det gjorde jeg også, og det var en fettkul. Flyttbare kuler som ikke "sitter fast i vevet er som regel helt ufarlige. Lykke til! 98% sjanse for at dette går helt fint:)

Skrevet

Tusen takk allesammen for trøstende tilbakemeldinger. Den sitter på undersiden inn mot viken liksom, og den føles beveglig. Men det er så vanvittig ekkelt å kjenne på den, så er ikke sikker om det er huden som flytter seg over kulen ,eller kulen som flytter seg. Får helt angst av å tenke på at det er en kul der, og å ta på den. Det gjør ikke vondt å ta på den men det er fryktelig ubehaglig. Skal til legen i morgen så håper dem undersøker dette kjappt slik jeg får det ut av verlden, og at det da forhåpentligvis ikke er noe å være redd for.

Skrevet

Hei! Jeg vil dele min historie med deg, og håper det hjelper deg, vet alt om den forferdelige ventetiden! Jeg fant plutselig en stor kul i brystet som ikke var vond. Var hos legen og han var bekymret fordi kulen ikke var vond, vonde kuler er som oftest ufarlige.

Ble henvist til mammografi, og var der i dag. Først sa de at de skulle ta 4 bilder, det var det som var vanlig. Tok 4, og de kikket på dem, og bestemte seg for å ta 4 til. Jeg fikk angst kan du si, og beskjed om å sette meg på venteværelset til legen kom. Jeg ble så sendt på ul. Da fikk jeg ennå mere noia... MEN det viste seg at det var en helt ufarlig vanncyste! Gud så lettet jeg var... Masse lykke til!!!

Skrevet

Takk for at du deler historien din. Så det gikk fort fra du var hos fastlegen til du fikk undersøkt den? Du fikk svar samme dag som de undersøkte deg da regner jeg med? De tok ikke noen vevsprøver av kulen? Hvor stor var den ca? Mange spørsmål dette, men som du sa så skjønner du sikkert at jeg er veldig urolig for dette?

Hi

Skrevet

Er du gravid?

I blant kan gravide få slike kuler i bryst og armhuler som en følge av hormonene.

Det kan også være melkekjerteler e.l.

Dersom du ikke er gravid, kan det være ufarlige cyster, hoven lymfe eller fettkul.

Kuler skal uansett alltid sjekkes opp, og det er som regel helt ufarlig:)!

Be om en ultralyd eller prøve av den, altså be om å bli videresendt. En fastlege kan somregel ikke svare deg konkret.

Jeg fikk helt plutselig en ganske stor kul i armhulen da jeg var gravid, den var øm og småvond i tillegg. Jeg fikk panikk. Det viste seg å være helt ufarlig, en fettkul som jeg fjernet da barnet var født.

Lykke til i morgen, det går nok helt fint:)!!!

Skrevet

Nei, jeg er ikke gravid. Takk for støtten, jeg håper dette er helt ufarlig.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...