Gå til innhold

body over eller under strømpebuksa??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ser det er mange som putter strømpebuksa under bodyen?

å andre som har strømpebuksa over bodyen...??

 

hmmm? hva er "riktig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det du selv føler for. Pleier egentlig å ha body underst jeg, som et undertøy på gutten min, men når jeg har tatt på han bleia og dratt opp strømpa uten å tenke meg om, så bare tar jeg på body utenpå strømpen. Ingen big deal hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det gjør man jo som man vil med. Men jeg hadde strømpebuksa under, av to årsaker: forhindret at den seg ned, og det så mye bedre ut om han hadde vanlig bukse over (at strømpebuksa ikke stakk over buksa).

 

Men det kom selvsagt litt ann på hva han hadde på ellers, skulle han ut og sove i vogna så tok jeg på som det falt seg der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at bodyens funksjon er å holde bleien på plass og forhindre at baby blir mellombar. Så jeg har body under strømpebuksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe nå ble jeg litt paff!! :) Tenkte: for ett spm, tar sjo seff bodyen under sprømpebuksen, Men nå fikk jeg jammen noen lure tips :) Gode greier... Men det ser jo litt harry ut med body over strømpebuksen, Tenker at det er typisk bf eller om bestefar skifter bleie en gang innimellom :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og jeg trudde "alle" gjorde som meg. Når min eldste var liten hadde alle jeg kjenner (og i barnehagen jeg jobbet litt i) bodyen utenpå fordi det ser best ut når man feks har på en dongeribukse utenpå. Men så vidt jeg husker var jo dette noe vi begynte med når barna ble litt større (5-6-7 mnd), på disse bittesmå spiller det jo ikke noe rolle, da man ofte kun har på body og strømpis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over

 

Strømpebuksa er jo nesten som en underbukse for de små, så da tenker jeg at bodyen holder både bleie og strømpebukse "på plass".

 

Nå har jeg barn som mister strømpebukse/sokker hele tiden, så jeg syns det er greit å slippe og dra opp strømpebuksa hvert 3.minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid body underst.

Grunnen er rett og slett at jeg har masse bodyer og få strømpebukser og blir det lekkasje fra bleien en gang iblant og da er det trasig å måtte bytte både body og strømpebukse...

Om bodyen er innerst vil det vanligvis ikke bli gris på strømpebuksen også :)

 

Men jeg ser poenget med at bodyen holder strømpebuksa på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "korrekte" er vel body UNDER strømpebuksa.

 

Det er jo bare å se på moteløvene som feks Madonna. Hun pleier vel ikke akkurat å feste bodyen sin utenpå tightsen??? :-)

 

Men som andre her påpeker: Spiller det egentlig noen rolle? Gjør det du synes er mest praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel strømpebuksa under bodyen. Det ser ikke noe fint ut dersom man ser strømpebuksa over bukselinningen. Dessuten så siger ikke strømpebuksa når bodyen holder den oppe.

 

Selv hater jeg å gå med strømpebukser, nettopp fordi de siger ned, så jeg får litt fnatt når de siger ned på barna mine også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og én ting til også. Når det har lekket litt fra bleien så er det lettere å bytte bare strømpebukse, enn om jeg må bytte body. Som regel er det bare bittelitt som har kommet på strømpebuksa, og da er bodyen helt fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyen er som en truse, og man bruker da ikke truse over buksa?? Vil ikke at babyen skal se ut som en etterligning av superman heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begge deler er da riktig. Kommer ann på hva du syntes er greiest.

Her går den på utsiden da min datter som elsekr å gå naken har oppdaget at hun kan kle av seg selv. Når jeg har den over får hun ikke av strømpebuksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...