Gå til innhold

Klær hos fotograf, 3 gutter og 1 jente...


Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Vesla skal til fotograf snart, slik alle barna våres har vært rundt 1-1,5 års alder. Jeg har tenkt ut et par ting hun kan ha på seg, så den er grei, men så tenkte vi å forsøke oss på noen søskenbilder også. Om det går da. Skal jo litt til å få fire unger til og være rolige og bilde nok samtidig, hehe...

 

Men klær på dette da? Har tenkt litt på å la alle barna være barnbente og ha på jeansbukse i mye samme farge, men så var det overdelene. Alternativene jeg har kommet på er at alle kan hvit genser på, guttene kan ha hvit genser, vesla hvit body med hvit kjole over, de to eldte sort genser og de to små hvit, eller nr 1 og 3 sort genser og nr 2 og 4 hvit genser (evt da hvit body/kjole på vesla).

 

Noen innspill her? Evt forslag til andre ting?

 

Og dere som har/har hatt jenter på vel året med en del hår på hode. Har dere hatt noe klemmer eller strikk i håret, eller bare skjøvet luggen til side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville mye heller valgt t-skjorte enn genser, da ser du liksom litt mer av ungene, og det ser mer lekende ut, synes jeg.

 

Kommer an på bakgrunn og hvilken farge ungene dine kler, men en mellomblå farger fungerer veldig fint, og passer godt til jeans. Jenta di kan jo ha på noe annet, men ville heller hatt noe kortarmet under kjolen enn body.

 

Ikke sort, det gjør seg ikke så godt.

 

Én søt spenne på siden er jo fint da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :-)

 

Det er bare tidvis hun godtar klemmer, men hun har litt lang lugg, så er veldig pent på henne når hun godtar at det sitter i :-) Får finne en skikkelig fin en da.

 

Jo, t-shorter er kanksje bedre, eller i hvertfall brette/rulle opp ermene. Kanskje bare ha kjole uten body under da? Altså med helt bare ermer. Tenkte det ville se rart t med bare ermer på henne og lange på guttene, men om de har t-shorte så blir det jo ikke rart likevel. *løpe ut og shoppe hvite t-shorter* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, t-skjorte er mye finere enn oppbrettet genser, men det er min mening:-) Kjole uten noe under er litt sånn småharry synes jeg, men også min mening..hehe:-) Antar du ville ha ærlige innspill:-p

 

Har ikke snuppa di en kortermet kjole da? Ellers funker vel selekjole med t-skjorte under og uten strømpebukse.

 

Som sagt kommer det an på bakgrunnen hos fotografen, men hvitt og svart ville jeg vært forsiktig med. Da er det bedre med lyseblå eller mellomblå/dueblå.

 

Vær ellers forsiktig med veldig krafitge farger som rød, oransje osv., og store emblemer/logoer gjør seg heller ikke. Har ungen en t-skjorte med en stor bamse på, ser du liksom mer bamse enn unge:-)

 

Men noe av dette er bare mine preferanser da..hehe, du må gjøre som du synes. Uansett synes jeg det er lurt å ta med alternativer, kan hende fotografen har noen meninger også.

 

*blande seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller fineste er klær uten mønster og trykk, korte ermer og bare føtter.

Men hvit overdel og dongry blir fort kjedelig.

Sort liker jeg godt, det har vi brukt mange ganger og gir en fin kontrast mot den hvite bakgrunnen.

Ellers har vi brukt dongri og lys blått (også på jenta) det ga en veldig dus og behagelig atmosfære.

 

Så hva dere tar på henger også litt sammen med hva slags bilde dere ønsker å ta.

Skal dere ha et rolig familiebilde hvor alle sitter pent er pastellfarger veldig fin.

Skal dere ha litt mere liv og achtion tar steke farger seg bra ut.

 

Det er iallfall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg elsker kortermet skjorte på gutta, da er det greit med ørlite mønster også, som f.eks. ruter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av problemet er at vi har ikke så mye like klær fra før av, og jeg har ikke tid til å lete lenge etter mange plagg i f.eks noenlunde lik blåtone fra 4 ulike avdelinger i klesbutikken ;-) Jeg kan leve med litt kjedelig, er jo uansett barna vi skal ha frem.

 

Jeg har ikke noen kortermede kjoler til vesla. Hun har en del selekjoler og noen langermede. Ene kjolen er strikket i hvit bomull og adeles nydelig (en tante som har strikket), så den må enten ha lanermede bodyer under, eller ikke noe synes jeg. Jeg foretrekker ikke noe.

 

Hvordan bildet blir kommer an på ungene, om vi i det hele tatt klarer å få til noe med alle sammen på. Vi hadde alle guttene for 2 år siden, og da hadde de fotballdrakter på seg, det ble litt kult ;-) Men vi har bare 3 like drakter og får ikke tak i flere, så da kan vi ikke bruke det igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å ta med min jente og gutt til fotografen. Tenkte å ta på gutten en hvit teskjorte med beige snekkerbukseshorts, muligens stripete eller rutete. Og jenta vil jeg ha i lyseblå kjole og med sølvhjerte rundt halsen. Håret hennes er langt og jeg skal bare føne det rett og en vipp i enden og ha en enkel spenne i. Enkelt er vel stikkordet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...