Gå til innhold

Dere som nekter barna gå/feire Halloween.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare en baby ennå, men vil nok være på "nekter-sida". Ville først prøvd å ha utelyset av. Hvis noen likevel ringte på ville jeg gitt snop fordi det ikke er galt å gi barn snop, og fordi det ville vært ubehagelig å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke et paradoks å først nekte sine egne barn gjøre dette, for i neste øyeblikk la barna se at en gir andre barn godteri?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne jo gitt godteri til eget barn også... uten at mitt barn hadde på seg et slikt skrekkelig kostyme.

Siden Halloween har blitt så populært føler mange seg nødt til å arrangere alternative feiringer, som "Hallo, venn" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter på 3 og 5år gikk ikke Halloween. Ikke fordi jeg er så imot Halloween, men jeg oppmuntrer det heller ikke. Vi fikk mange besøk, og delte ut snop. Ikke en gang spurte mine småtroll om de også kunne gå ut - selv om flere av deres venner var ute i kostyme.

 

"Det er bra vi har snop selv, og ikke trenger å tigge på dørene" - sa min 5-åring.

 

Så her nekter vi ikke, men oppmuntrer heller ikke....og vi deler ut snop.

Og barna er fornøyd - for nå iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO skjønner det, men jeg syns litt synd i barna som blir nektet å gå. Vi arrangerte fest hjemme igår og ene venninnen min takket nei pga barna hennes ikke fikk lov. Verken feire den hjemme hos oss, eller gå en tur i nabolaget.

 

Idag sier hun at de hadde masse barn på døren og at hun hadde shoppet inn masse godteri til dem. Hun hadde delt ut til alle som kom, og barna hadde sett det. Jenta som er 10 hadde blitt litt sur men det måtte hun bare være sier hun. Jenta på 4 hadde ikke sagt så mye da.

 

Jeg syns det blir helt feil å nekte barna dette, for deretter å belønne dem som kler seg ut og kommer på døra. Skjønner ikke logikken der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sørger for at ingen kommer på døra, så vi slipper dilemmaet.

 

Og for dere som trenger å holde tiggere borte: kjøp/lån hund en litt mørkeredd hund som settes ut i bånd, og slå av utelyset. Ingen kommer, garantert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg tviler på at en 5 åring har ordlagt seg sånn....

 

Enig HI, litt rart å nekte egne barn å gå, men likevel gi når andre kommer hjem til en.

 

Er ikke akkurat for tradisjonen selv, men siden 4-åringen har fått med seg at dette skjer, så biter man tenna sammen og gjennomfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo problemet jeg skisserer løst:)

Hund er kjekt til mange ting. Er vokst opp med schæfer og det holder de fleste fra Jehovas borte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke Halloween en dag, det er bare noe tull. Jeg kjøper ikke inn snop, slår av gatelyset, låser døra og slår av ringeklokken. Her får ingen noenting.

 

I Norge har vi julebukker, og de er hjertelig velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekter dere barna det????

jaja, kan ikke barna få ha det gøy?? dette er jo stooort for dem, selv om ikke alle voksne synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Norge siden 1993 og har til dags dato sett 1 julebukk. Det var i November i førfjor,og gutten var ifra Afrika. SÅ joda, den tradisjonen er jo rotfestet..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabokjerringa ga NULL godteri til ungene som kom på døra ..men jagge meg skulle ungen hennes gå å TIGGE.

Hvis dere skjønner.

Jeg mener det ikke er noe galt å gå haloween på døra men når du selv ikke gir men forventer bare å få er det ikke riktig.

forresten så er hun sånn ellers også. kjøper ikke godteri til ungen i helgene har dårlig råd men kjøper seg røyk. men nå har ungen fått en bøtte med godis så da holder vel det en mnd tid .

idiot folk som holder på sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at man kaller det tigging hvis det kommer barn som ikke er klett seg ut, og som blir fornærmet hvis dem ikke får noe.. Men de barna som har gjort seg flid med å kle seg ut etter beste evne for å underholde deg med det, synes jeg fortjener den lille håndfullen med snop for det. Kaller ikke det for tigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja dette vil jeg kalle brukshunder.

 

"brukes til å holde tiggende og truende småbarn unna ringeklokka" ;-)

 

Vi nekter forresten ingen å gå, men de har fått grundig innføring i hva halloween er og har rett og slett gjort seg opp en egen mening. Og ja, de er store barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare folk!

Her gikk vi i ca 10 hus i veien. Mye barn var ute, og alle hadde snopskålen klar. Ingen som var uforbedert av de vi besøkte. Nabojenta går i 2 klasse og var ute med 2 venninner. Etter min mening er de for små til å gå alene. Kanskje flere foreldre hadde endret sin negative holdning om de engasjerte seg!?

 

Her ble gresskaret ødelagt når vi ikke var hjemme men ute selv. Ikke arti! Siden barna som gjorde det var 9 år og alene ute må jeg si de voksne har feilet!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...