Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Mannen min har alltid vært en familiemann. Både med foreldre og søsken og med oss i kjernefamilien. Han er ikke bare tilstede, han deltar også aktivt når han er sammen med familien, enten det er hjemme i huset, hos andre eller ute på lekeplasser, i svømmehall, på treninger etc. Han har aldri vært spesielt glad i å jobbe overtid, og unngår det så langt som mulig, da han syns det stjeler den tiden han har mulighet for å være sammen med barna mellom bhg/skole og leggetid. Men i det siste har han plutselig begynt å jobbe endel overtid. Ofte uten at det er avklart på forhånd, slik at jeg må kjøre barna på treninger o.l. jeg egentlig ikke skulle ha kjørt til, eller må avlyse egne ting, fordi jeg må være hjemme og passe barna. Dessuten har han ofte for lite energi til å delta på ting på lik linje med før. Han vil heller sove eller slappe av foran tv'n enn å hjelpe til med ting, være med ut, besøke andre osv. Og nå snakker jeg ikke engangstilfeller; dette har skjedd så mange ganger de siste månedene at jeg har tatt meg selv i å tenke at det er en selvfølge at jeg skal være alene med barna på div. Jeg har selvsagt spurt mannen min hva som skjer, og hvorfor ting har blitt på denne måten. Om han er lei eller sliten eller hva som skjer? En ond sirkel der overtid gjør ham for sliten til å orke andre ting osv? Men han sier at det ikke er noe i veien. Han jobber overtid ja, men legger seg jo tidlig nok til ikke å bli nevneverdig sliten av den grunn. Han mener dessuten at jeg tar feil, at han ikke er mindre delaktig nå enn før. Virket irritert over at jeg spurte.. Blir litt engstelig av dette. Er han lei av familielivet? Han som alltid har trives så godt med det? Og nå har han lagt det nesten helt på hylla? Dette er utrolig vondt og vanskelig å forholde seg til, uten forklaring...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Og du er helt sikker på at han jobber overtid og at han ikke er utro?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Om ikke mannen din kan forklare - så kan iallefall ikke vi her inne komme med en grunn. Godt mulig du krever for mye av han. Livet går i bølger. Kanskje han er i en periode hvor han ønsker å satse på jobb. Det er lov å gå lei familielivet. Men det er også viktig å være åpen om det. Trenger han alenetid? Si at du kan ikke hjelpe uten svar fra han. En liten ettertanke.....Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket lønnslippen. Jober han virkelig overtid? Eller han han en annen? Eller bruker han tiden på noe annet? Her må man ikke være naiv.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Kjære vene, er ikke mye som skal til før man er utro på dette forumet! Tipper han er i en periode hvor han er mer sliten en vanlig pga overtid. Som skrevet over, livet går i bølger... aller helst vil det bli i orden igjen. Men skjønner frustrasjonen, det å nesten ha aleneansvar for unger over lengre tid kan være krevendes, spesielt når man ser parteren sin ikke gjøre noe, da blir det værre synes jeg. Men er han "lei" familielivet, så la han være det i en periode.. jo mindre du nevner det, jo fortere kan det kanskje bli som normalt igjen, Ikke la deg skremme av at han er utro, hvertfall ikke sånn i første omgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå