Gå til innhold

Hvordan kombinere jobb og baby som våkner en million ganger pr natt???


Draculababy

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart begynne å jobbe igjen og jeg gruer meg noe sinnsykt. Lille trollet mitt våkner ca annenhver time om natten. Jeg er sååååååååå trøtt. Han hadde en liten periode der han våknet to ganger pr natt, det var deilig det, var kjempe opplagt! Men så kom høsten og snørr og hoste og så var det på an igjen med masse tull om natten. Ja han får pupp om natten og jada, jeg vet det, burde slutta med det for lenge siden. Men den kampen har jeg ikke orket å ta pga at jeg er så himla trøtt. Pappa'n i huset er ikke så veldig babyinteressert etter kl 19 om kvelden....Han har aldri villet legge han, derfor klarer han det faktisk ikke heller nå når trollet er 10 mnd. Og roe han på natta kan han bare glemme, det skal ikke lille søte baby ha noe av! Jeg har vært altfor snill der, men det er ikke alt man skal krangle om har jeg funnet ut. Vi har fått ting til å fungere ved at jeg har tatt babyen og han har fått ansvaret for de to eldste. Da har det ikke blitt noen krangler og vi har et forhold som er veldig bra for tiden:-) Men nå får jeg jo det igjen nå når jobbstarten nærmer seg. Han kan selvsagt begynne å ta han på natta nå når jeg skal jobbe og han skal ha permisjon, men problemet er jo at jeg ikke har noen plass å gjemme meg vekk for å sove om natta. Det kommer til å bli noen netter med masse skrik og skrål og null søvn på meg som må ligge å høre på dette. Kan flytte inn til eldste, men rommet er jo i samme etasje, så jeg kommer jo ikke til å få sove der inne heller når jeg skal ligge å høre på pappa og baby kampen. Masse rot dette her, men noen som klarer å få jobblivet til å fungere selv om dere sover dårlig og som kan gi meg litt oppmuntring?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dessverre ikke du blir noe mer opplagt av at andre sier de fungerer med dårlig søvn. Jeg skjønner at det er vanskelig å få orden på nettene, men er det ikke bedre med mye hyling enn å være utslitt hver morgen fordi du aldri får sove ordentlig? Jeg er imot å la barn hyle alene, men når far er der sammen med han og trøster, så blir det noe annet. Det kan være så enkelt at hvis du slutter å amme om natta, så våkner han sjeldnere eller kanskje ikke i det hele tatt.

 

Jeg kunne lett ammet lenge med mine selv, så jeg skjønner at du fortsatt ammer om natta. Jeg hadde flaks med førstemann og han sluttet (nesten) av seg selv å spise på natta, jeg trengte bare å gi han smokken 1-2ganger et par netter når han pleide å få melk og så sov han gjennom det tidspunktet han pleide å få mat. Hvis det ikke hadde gått så lett, så var planen min å jobbe mer for det innen han var 11mnd og jeg skulle begynne å jobbe igjen. Å amme om natta mens man går hjemme er greit nok, men når man begynner å jobbe blir det vanskeligere. Og mest sannsynlig må slutter han ikke å spise om natta selv i det hele tatt når han ikke har gjort det nå. Sett av en helg til å avvenne han og send evt de eldste til besteforeldre el sånn at dere slippe å være redd for at de våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer alt man må klare. Enkelt og greit. Jeg jobber (lærer, så et yrke hvor man gir mye av seg selv om "må" være veldig blid og positivt) og studere om hverandre nå. Studiedag i dag (liten pause nå). Vesla har aldri sover godt. Hun er 14 mnd nå, og det er sjeldent hun våner mindre enn 2-3 ganger pr natt, som oftest er det oftere, og i perioder holder hun på i 2-3 timer hver natt. Dvs at jeg legger meg gjerne i 22-tiden, blir vekket 1-2 ganger frm til kl 00.30, så kan hun holde på av og på til ca kl 03, så får jeg sove med 2-3 avbrudd til ca kl 05, så opp i vår seng og da slumrer jeg til ca kl 06. Vi bytter på å ha "vakt", men begge våkner jo uansett når hun styrer på. I gode perioder våkner hun bare kort noen ganger, men de periodene er desverre kortere enn de dårlige periodene. Jobbe går helt greit det, man blir jo til slutt vandt til det på et vis selv om en egentlig er en som trenger minst 7-8 timers søvn. Litt godt å tenke på andre ting også, jeg blir mindre trøtt av å jobbe enn å bare gå hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...