Gå til innhold

Skal, skal ikke... Nr 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen der ute vil dele sine erfaringer med meg:)

Har en gutt på straks 4 og ei jente på 2,5 år.

Har akkurat blitt ferdig med bleier og nattevåk... Planen var å nyte dette en stund, siden det har i ett siden gutten vår ble født.

MEN, nå har babylysta dukket opp... Trodde det skulle gå MYE lengre tid. Og nå vurderer jeg, mannen har sagt at jeg bestemmer, såe...

Skal jeg nyte denne tiden som kommer nå når barna er blitt litt større?? Eller skal jeg kjøre på med en til og få enda mer kaos? OG lykke, selvfølgelig:) Er så usikker...

Hvordan er overgangen fra 2 til 3?

I og med at jeg fikk de første med 17 mnd mellom, så har jeg vært borti litt kaos, og er litt redd for at jeg skal slite meg ut...

Men det river og sliter i eggstokkene...

Jeg ønsker meg tre barn, og har jo ikke lyst å være altfor gammel med nr tre heller... Er 29 nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre kan fortelle deg hva du skal gjøre, men ut ifra innlegget ditt vil jeg påstå at du allerede har bestemt deg:)

Det ser ut som du har mange flere faktorer som veier for enn de som veier imot :)

Hvis du ønsker tre barn, ikke vil bli for gammel og ikke vil ha stort mellomrom.... Ja da kommer du vel til og angre hvis du lar det være....??

Jeg vet ikke hva jeg snakker om for jeg venter nr 2 og vil ikke ha fler, men jeg har hørt fra andre at det er stooooor forkjell fra ett til to barn men mellom to og ti er det nesten ikke forskjell i det hele tatt.

Det sto en artikkel om dette i foreldre og barn for en stund siden, der var det intervjuet noen som har ti og det var de som sa dette :)

Skrevet

Hehe, ja på en måte har jeg vel nesten bestemt meg... ;) Men så er det disse tvilende tankene som kommer.

Samtidig så har jeg sagt utallige ganger etter at snuppa ble født at det skal gå mange år til neste. Derfor føles det rart at det plutselig føles riktig igjen... Har jo forberedt meg på at jeg ikke ville på lenge...

barn er jo det herligste som finnes, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg har vært sliten og er det innimellom enda. Og er som nevnt redd for at jeg skal gå på en smell... :)

Men kan jo satse på at hun med ti barn vet hva hun snakker om da :)

Takk for svar :)

Skrevet

Hei:) Er gravid med nr 3 nå, og etter at nr 2 ble født var jeg bestemt på at en evt nestemann måtte komme minst tre år seinere... Vel... Nå er nr 2 her snart 11 mnd og jeg er 8 uker på vei igjen;)

Lysten på et barn til meldte seg allerede da knerten var 6 mnd. Mannen min ville ikke ha flere barn, mens jeg følte at jeg absolutt ikke var ferdig, selv om jeg verken hadde lyst til å gå gravid eller føde igjen... Så, etter en lang samtale en kveld, ble vi enige om at hvis vi først skulle få nr 3 fikk vi gjøre det nå som vi allerede var i småbarnskaoset, og så bli ferdige med det;) Jeg syns det er litt godt å tenke på at vi blir ferdige med bleieunger og baby- og småbarnsperioden nå i ett jafs;)

Jeg syns overgangen til å få baby igjen når eldstemann var nesten 2.5år var veldig stor og fryktelig slitsom. Hvis vi skulle ha ventet lenger med nr 3 måtte det blitt en attpåklatt for vår del, slik at de eldste var skolebarn og mer selvstendige... Hvordan overgangen fra 2 til 3 blir, aner jeg jo ikke enda, men kaos og travle tider blir det nok. Vi er slitne nå begge to, men vi klarer oss. Og med en til klarer vi det også:)

Som hun over sier, ut fra det du skriver, så er jo valget ditt egentlig allerede tatt;) Hehe... Vi valgte å bare hoppe i det med begge beina, og svigermor syns det var flott at vi valgte å få 3 barn så tett, for hun syntes det var kjempeslitsomt med barn på 6 og 4 år og så få en baby igjen...;)

Lykke til, hva enn dere velger!:)

Skrevet

Du er tøff som bare hopper i det ja :) men du har jo en flott innstilling, så du klarer deg nok kjempebra!

Ja, nå har jo jeg en 2,5 åring, så jeg vil jo få den overgangen som du snakker om... Men det skal nok gå bra! Skal vi vente lengre, så måtte det også blitt så lenge at det blir en attpåklatt, og jeg vil helst ikke være så "gammel" når jeg får den siste... Mannen hadde nok foretrukket en attpåklatt om 4-5 år, men da tror jeg egentlig at vi er så ovenpå at det bare blir to barn.

Vi får se, 2 p-piller igjen på brettet og 7 dager med opphold som jeg kan tenke på ;)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...