Gå til innhold

Andre som har barn som aldri har spist middagsglass?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vårt ene barn spiste det aldri, det ble for lite smak og bløt konsistens tror jeg. Hun foretrakk middag med biter og kluper helt fra 5-6 mnds alderen av, så da fikk hun bare litt av de vi spiste, evt en potet og gulrot om vi spiste noe hun ikke kunne få.

 

De andre barna våre spiste middagsglass i ny og ne når det var praktisk å gi dette. Alle barna til venner og bekjente spiste midagsglass, her inne står det alltid f.eks 1/2-1 middagsglass når folk skal ramse opp hva babyen spiser. Finnes det andre bar også som aldri har spist middagsglass i det hele tatt, absolutt aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår snupp spiste, men etter 2 skjeer kom det alltid opp igjen. Dermed kuttet vi ut prosjektet etter et par-tre forsøk og gikk rett på det med mat.

 

Jeg ammet imidlertid svært mye og lenge og vet jo at det var en viktig del av næringen hennes. Det første året hadde hun egentlig ikke trengt noe annet (tok jerntliskudd pga prematurstatus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her brakk vesla seg bare når jeg prøvde " kjøpemat". Så her laget jeg maten selv. Kokte poteter, gulrøtter, brockoli osv og hadde i trekt kyllingfilet, fisk eller skinke og moste godt. Falt myyye bedre i smak. Fikk tak i barnemat glass av ei venninde og frøys ned i dem. Laget vel mat for to uker i slengen og det tok en times tid hver gang så det er mye å spare på dette også. Kommer til å gjøre det samme med nestemann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir mye samme som hos oss da. Vi forsøkte med glass innimellm, mn alt kom i retur umiddelbart, så tror hun aldri svelget noe.

 

Hun her ble fullammet i 5 mnd, deretter var det mer og mer fast føde. Hun likte ikke babygrøt heller, så ble skiver, frukt og middag stort sett frem til hun ble stor nok til å få youghurt, havregryn med melk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...