Gå til innhold

Er jeg misfoster, eller......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg finklær til jul...Til julebord, som også kan brukes når vi skal ut i jula og i veinter..

 

Nydelig sort overdel,- som EGENTLIG er en kort kjole, men som kun funker som tunika på min lange kropp..Ser "tacky/småhorete" ut om jeg skal bruke den som kjole...

 

Så fikk jeg i smykker til og tights/jeggings, eller hva det er...Sortsølvfarget (om dere skjønner), litt blanke bukser som er tights/bukser....Og til de skulle jeg ha lårhøye støveletter, litt fordi og vise hele buksene blir litt for "bling-bling" for meg, og vil skjule en del av de......OG knehøye støveletter blir ALDRI knehøye, de stopper på en helt usannsynlig snedig plass litt for langt under kneet....Har prøvd alt fra Økonomisko sine til støveletter i knehøyde for 5-6000 kroner..Alle er likedann. Lårhøye var også det butikkdamen som solge meg klæren anbefalte (hun var btw den beste ekspeditøren jeg har møtt på åresvis!!!)

 

 

Men også der er det umulig og finne lange nok..De stopper jo rett over kneet, og da mange har innbygd "Kne" i stoffet for at de skal sitte godt og være behagelige ener jeg opp med et "Kne" midt på leggen.........Skal kun ankelstøveletter være brukanes for meg da eller.....I tillegg har jeg 41 i størrelse og da blir alle støveletter VELDIG vide...Det er stor forskjelli vidden på 38 og 41.....Og smale legger blir seende ENDA smalere ut, og når lårene IKKE er så veldig smale kommer denn forskjellen ENDA bedre frem..

 

Sukk, vurderer og levere tilbake alt av klær og accesories, for jeg bruker IKKE den bukse med småsko/ankelstøveletter,- lårene ble for store og legger for små og buksa iseg selv for "shiny",- har prøvd......Og da må jeg begynne på nytt og lete etter finklær.....:o( Det er så vanskelig.......

 

Måtte bare få blåse ut litt frustrajson her...Hadde bena vært lange gaselleben så hadde det vært ok, men jeg har nå en gang store lår og rumpe og fyrstikker til legger og slike lange ben ser bare rart ut, rett og slett.......Jeg tror fra gulvet opp til hofter (måler yttersiden av bena) så er jeg nær 1meter.....Innerside måler langt nok til 36" bukser,. og det iseg selv er et mareritt.....AHhh, jeg vil være normal jeg også.....

 

ANdre som har kroppsdeler det er "Umulig " og kle på en eller annen måte? La ss sutre oss ferdig nå og komme oss ut i verden med hevet hode og kanskje nye ideer til hvordan vi kan kle oss :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke et misfoster, men en del mennesker passer ikke inn i standardene. En del voksne må gå i barneavdeling fordi andre klær er for store for dem.

 

Har ei venninne på Facebook som er veldig lang og tynn, hun er tilhenger på Fb av "Long Tall Sally" som selger klær til høye jenter.

 

http://www.longtallsally.com/

Skrevet

Jeg har motsatt problem. Er veldig lav, så har korte bein. Også er jeg kraftig, så jeg har kraftige legger og bruker str.36-37.

 

Finner aldri støveletter som sitter pent og ankelstøveletter ser ikke bra ut :o(

 

Vi kunne bytta litt, slik at begge ble fornøyd ;o)

Skrevet

Jeg er ikke mer enn 1.58 m høy og opplever stikk motsatt av deg ;(

Jeg veide 65 kg før jeg ble gravid med nr 4, så jeg er spent på vekta etter fødselen. Følte meg liten og rund, og ingenting satt pent. Føler meg bare "stutt", og lange kjoler gjør at jeg ser helt teit ut, så jeg kan ikke ha kjoler som er lenger enn ned til knærne. Ankelstøvler ser nesten ut som knehøye støvler ;)

Jeg har timeglass fasong; brei over bysta og smal i livet. Men liten rompe, kraftige lår, og syltynne ankler og legger! Ser ut som beina nesten har v-form, og det er bare en merkelig fasong :(

Da jeg var yngre hadde jeg fortsatt samme fasong, bare i mindre utgave. Veide 50kg, brukte 70 C!!! i BH, og 26" i livet, MEN kraftige lår og tyyynnne legger. Så du er ikke den eneste som føler seg litt rart proporsjonert =(

Skrevet

Har handlet på long tall sally. Og selv om prisene på klærne er helt ok, blir det for dyrt i lengden..Toll når det overstiger 200, koster DYRT og returnere om klærne ikke passer (må sendes rekomandert eller som pakkepost,- sporbart) og vil man ha plagget i annen størrelse, eller farge, må man påbergne toll enda en gang om det ene plagget koster over 200......

 

Jeg har handlet to gang, på supertilbud,- og ikke kommet over 200 så har berget..Men buksa jeg kjøpte ble for vid, men en str mindre ville blitt for smalt..Var sånn akkurat, overdelen jeg fikk i her forrige uke var kjempefin da....Men størrelsene er veldig vanskleig når man ikke er kjnet med merker.....

 

Min store drøm er at de oppretter en nettbutikk innefor skandinavia (som ELLOS) som kan sende uten at toll kommer inn i bildet, billigere returordning og mulgihet for å handle, prøve og returnere det som ikke passer uten og blakke seg fullstendig, og at man slipper og vente 2 uker bare på og få varene....

 

Vet jo at få kommer innefor "standaren" når det kommer til klær, og alle har vi problem :o) Men disse bena, disse bena..Normalt lange ben, og hele kroppen hadde vært veldig "gjennomsnittlig"..Armene kunne vel også vært litt kortere..Også der tynne fingre, smalt håndledd, men overarmer som ikke er særlig slanke og elegante.......Men enklere og gjøre noe med/skjule og skaffer meg ikke store problemi hverdagen:o)

Skrevet

Hva med å ta noen av de for korte støvlene dine med til skosmed og få de til å forlenge de for deg?

Dumt å måtte levere tilbake klærne hvis du er fornøyd med de, heller få skoene fikset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...