Gå til innhold

Vil jeg ikke klare og gå ned på dette kostholdet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pga. at magen min tåler, brød, knekkebrød og salat dårlig har jeg nå begynt å leve på måltidserstattere, og middag.

 

Jeg prøver å få i meg 1200-1400 kcal hver dag. Jeg trener ikke på studio eller slikt, men jeg går en time, halvannen hver dag. Så forbrenner jo litt kcal der. Å så rokker jeg 30 min. hver dag.

 

Skulle gjerne gått ned ca. 5 kilo.. Men vil jeg ikke gå ned om jeg får i meg for lite? Har holdt på med dette i 3 ukers tid nå. Har solgt bilen, å begynt å gå til alt, så kroppen burde jo reagert på plutselig så mye bevegelse vel?

Men har ikke gått ned noe nevneverdig på disse ukene.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne et kosthold du kan leve med for resten av livet. Måltidserstattere er dermed aldri en løsning.

 

Det er lite med den mengden kalorier du beskriver, men det går absolutt an å leve av....

 

Jeg levde på ca 500 kalorier netto (trente MYE) i 4 mnd og gikk ned 15 kg. Hadde et par utskeielser i forbindelse med at vi skulle i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er et kosthold jeg ser for meg at jeg må leve på i mange år. Har forsøkt så mye annet, å det er måltidserstatterene som holder magen min i sjakk. Spiser jeg annet så blir magen helt umulig. Så jeg spiser egentlig ikke disse erstatterene for å gå ned, men jeg gjør det fordi det er da magen min fungerer best.

 

Kanskje jeg går ned etterhvert da..

 

Takk for svar! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal jeg spise da?

Noe mat og næring må jeg jo få i meg, så har tenkt at dette er bedre enn ingenting. For det er det det ender opp med, at jeg ikke spiser noe.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøt, fisk, grønnsaker og belgfrukter.

 

Du må også bevege deg mer, og på ordentlig måte. En rolig gåtur hjelper ikke. Du må trene hardt og bygge muskler, noe som hjelper med å redusere kroppsfett. Hvis du sulter deg, mister du muskler først og du blir lettere men faktisk feitere enn før du startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsaker og frukt tåler magen min også dårlig.. Rødt kjøtt er jeg ikke glad i. Så blir fisk, kylling og kalkun spiser jeg.

 

Jeg går i kjapt tempo med barnevogn. Annen trim enn dette får jeg ikke til. Forsøkte i fjor, på treningsstudio. Men sønnen min trives ikke i barnepassen der, pluss at det bare ble bhg. og trening. Ble så stress, å jeg så at sønnen min ikke trivdes. Så derfor har jeg meldt meg ut av det.

Kan sikkert kjøpe noen vekter eller slikt å bruke hjemme, men kjenner jeg meg selv rett blir det ikke brukt.

 

Men eksperter å slikt sier jo at en halvtimes gåtur skal være god nok trening da.

Jeg skal jo gå hele vinteren også, det blir jo tyngre. Jeg går så jeg blir svett nå også. MÅ man liksom trene mer enn det for å gå ned noen skarve kilo?

 

Takk for svarene.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask gange med eller uten barnevogn er kjempe fin trening. Jeg har gått ned nesten 40 kg på kun å gå rask gange.

 

Kostholdet var mye frukt, grønnsaker, kylling, knekkebrød, masse vann, magert pålegg. Spiste ikke lite pr. dag, men hadde hyppige måltider, opp til 6 måltider pr. dag.

 

Det er 6 år siden jeg gikk ned disse kg, og jeg holder det ved like med å gå rask gange, spise sunt og regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Så flink du har vært, og fortsatt er! :o)

 

Godt å høre at rask gange kan være nok til å gå ned. Det er ikke i alle perioder i livet at man kan prioritere annen trening.

 

Men da skal jeg gi det noen uker til, så håper jeg at det vil gi resultater etterhvert! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...