Gå til innhold

Dere som fikk mensen tidlig tilbake etter fødsel: hvor lang renselse hadde dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forrige gang varte renselsen min i maaaange uker, og jeg fikk mensen etter 7 mnd.

 

Denne gangen blødde jeg masse på sykehuset, vanlig mens i 1 uke og bare litt småspotting i uke 2, og nå snart 4 uker etter fødsel er det ingenting.

 

Så jeg bare lurer på om det er sammenheng der, om jeg kan forvente mensen tidligere, fordi kroppen min er ferdig med fødselen tidligere , om dere forstår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på det er noen sammenheng der. Iallfall ikke om jeg skal ta mine egne og venners/bekjentes erfaringer i betraktning!

 

Selv hadde jeg kort renselse etter begge fødslene. Første gangen varte den i underkant av 2 uker. Og selv om jeg ikke ammet lenger enn i 4 mnd, fikk jeg ikke mensen tilbake før etter ca 9 mnd.

 

Andre gang hadde jeg renselse bare i en ukes tid. Deretter blødde jeg stort sett ingenting (hendte det kom bittelitt en dag iblant) i 2 uker, før jeg fikk mensen. Tenkte først at det bare var mer renselse, siden det bare var 3 uker siden fødselen. Men neida - det var nok mensen, for den kom tilbake på samme tidspunkt neste mnd og mnd'en deretter...og slik er det fremdeles nå, ca 8 mnd etter fødsel! Og denne gangen fullammer jeg fremdeles...så i mitt tilfelle har tydeligvis amming MOTSATT effekt på mensen enn den normalt sett "skal"... hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hadde jeg renselse i noen få dager bare, var nesten sluttet når jeg dro hjem fra sykehuset. mensen kom på dagen 4 uker etter.

 

Andre gang hadde jeg renselse i over 3 uker, og på dagen 4uker etter fødsel kom mensen.

 

Har alltid kunne stille inn klokka på når jeg får neste mens, og det skjedde også etter jeg fødte. men etter den første mensen etter siste barnet lever mensen sitt eget liv. En mnd kan jeg ha den to ganger også går det noen mnd til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er noen sammenheng. Min renselse varte i 7 uker, og jeg fikk mensen tilbake etter 4 mnd. Venninna mi spotta nærmest i 10-12 dager, og fikk ikke mensen før det var gått over ett år. VIl tro det er helt tilfeldig og ingen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...