Gå til innhold

Hvor sjeldent er det egentlig "greitt" å kjenne liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, så har jeg allerede ringt føden og venter på tlf tilbake om jeg skal inn til sjekk i dag eller ikke ;)

 

Jeg er 3 dager over termin i dag og hadde i hele går ganske ille mensmurringer og vondt i korsryggen. Vet ikke om jeg vil gå så langt som å kalle det rier, eller modningsrier, men smertene gikk i allefall i bølger. I tillegg gikk slimproppen i går og jeg var og er fortsatt kvalm.

Så igrunn håper jeg på at det er fødselen som egentlig er så smått igang her...

 

Men saken er at lillen ikke har gitt noe tydelig tegn fra seg siden i går i 13 - tiden etter vi spise veldig sen frokost...

De siste ukene har jo bevegelser og sånn vært mye roligere, men jeg har jo merket noe med noen timers mellomrom hele tiden, men nå altså såpass mange timer imellom... liker det dårlig!

 

Hva er "vanlig" eller" "greitt" når man har kommet så langt og barnet kanskje i tillegg er stresset pga modningsrier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne murringer startet også fødselen min med, så ble de kraftigere og kraftigere. Lengre og lengre. Startet på morgenen, slimproppen hadde gått dagen før (på kvelden) Fødte på natten (tok litt tid grunnet stjernekikker som ikke ville du og måtte få litt vacum hjelp)

 

Men slapp av, de vil sjekke den lille når du kommer på sykehuset. Det er vanlig at det blir stilt før fødsel:)

 

Men ring sykehuset nå iallefall, slik at de kan berolige deg. Så slapp av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som sagt allerede ringt sykehuset :)

Og murringene er der fortsatt både i magen og ryggen. Virker som om de kommer i bølger i dag ja... mer tydelige opphold og topper... Håper virkelig dette er fødselen som er i gang :)

er ikke veldig vondt, men en ganske sterk mens foreløpig kanskje? (har høy smerteterskel jeg da lol)

 

Er det vanlig at barnet blir helt rolig når riene setter inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det. Nå er ikke jeg noe ekspert men den lille var helt rolig under fødsel.

 

Det er som mens smerter i begynnelsen, synes jeg. Hadde ikke store smerter som andre snakker om. Faktisk var det helt greit, bare veldig slitsomt :) Var på butikken med 5-6cm åpning, gikk helt fint. Men så kom de som var sterkere og da var jeg glad jeg var på sykehuset for da kunne jeg ikke gjore stort annet enn å puste meg igjennom dem:)

 

Husk pusten, den er viktig. Øv deg nå mens riene er så svake, slik at du har inne teknikken til de store.

 

Dette går bra, lykke til. Gled deg, det er jo en fantastisk opplevelse, så fokuser på det:) Og om du skulle få vondt og/eller blir stresset underveis fokuser på babyen og at du snart har den i armene:) Fokuser på det positive hele veien om du klarer, da blir alt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...