Gå til innhold

helt utslitt etter samsoving med lillegull .... Trenger råd :-)


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Jeg legger han kl.20.00 på kvelden i egen seng noe som går kjempefint, han sover til alt mellom 22.00 - 23.00. Men så begynner spetakkle...jeg ammer han og skal legge han ned igjen så begynner han og hyle å er ikke fornøyd. Så jeg tar han opp og legger han ved siden av meg resten av natta noe som resulterer i at jeg ikke sover noe godt.

 

Så tror dere han kan være mere sulten at jeg burde gi han flaske,eller at jeg burde la han gråte litt ?? Han er snart 4mnd.

 

Har gitt han tillegg på kveldene før jeg har lagt han, og da pleier han og sove godt..men når han våkner skal han ligge på puppen hele natta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker denne senga inntil min:

 

http://shop.textalk.se/no/article.php?id=6110&art=255853

 

da får baby masse nærhet, kan være bare det så sjekk om du kanskje kan ta av den ene siden på babysengen og sette den inntil.

 

Kan også bare være økedøgn da, at han trenger mer mat... kanskje begynne så smått med litt velling eller grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også tips! Forsøker å legge tilbake i egen seng etter amming, men trøtt som jeg er orker jeg ikke kampen (hun gråter til hun kommer i sengen vår igjen). Vi har sengen stående inntil vår uten side, men det hjelper ikke. Her skal det soves TETT INNTIL! Så da ligger jeg på siden hele natten og blir stiv i rygg og nakke.. :-/ hun er straks 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at en slik seng bruker jeg ikke penger på da vi har,men de er kjempefine:D

hmm det har jg ikke tenkt på å senke karmen...

men er det ikke litt tidlig å begynne med grøt / velling ?? er det ikke noe med at de må være fylt 4mnd pga nyre og lever ikke er ferdig utvikla enda? Det sa ihvertfall hs til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt råd er skikkelig imot alle anbefalinger, men det fungerte flott for oss!

 

Legg ham når dere legger dere - da god og mett!

Stup ev i seng selv rett etter siste amming i 21-tiden og la far ta over med flaske til gullet sovner i 22-23-tiden.

Da får du noen timer sammenhengende søvn!

 

Du må få ungen over i egen seng dersom du ikke får sove skikkelig.

Er pappaen inne i bildet - la ham ta en natt innimellom, slik at du får sovet ordentlig ut!

Han har ikke pupp, men han kan da bruke flaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd med varmeflaske i senga hans?

Han merker nok at det blir kaldere når han legges ned igjen, og varmeflaska ble løsningen for vår del. Trenger ikke å være mere enn en stor brusflaske som legges i når han tas opp, og fjernes igjen når han blir lagt. Så liker de å ligge litt trangt, så lag en ring av håndklær slik at han ligger godt og varmt. Kanskje det gir deg litt mere søvn! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om du velger å starte med litt grøt (ikke noe problem om barnet er så godt som 4 mnd. hvis det ellers er friskt og raskt), finn Risgrøt fra Nestle, evt. Sinlac Spesialgrøt som er en grøt uten kumelksprotein, laktose eller gluten. Begge disse kan brukes fra 4 måneder. Lag gjerne en tynn variant (velling) og gi på flaske eller med liten barnesprøyte (plast, fås på apoteket). Mais kan også gis fra 4 mnd., men er veldig tungt fordøyelig i forhold til risgrøt.

 

Skift side av sengen med din kjære, og la baby sove nærmest ham i sin EGEN seng. Om mulig, legg deg selv på annet rom en liten ukes tid, mellom hver amming. Blir litt hardt for mannen din dette, så start gjerne en torsdag, slik at dere har helgen i tillegg.

 

Vær tålmodige med den lille, og hold ut!

Ps. Tipset om å varme opp babysengen er lurt. (Husk bare på å ta ut varmekilden før baby legges oppi. Dette er viktig for å forebygge mulige brannskader/overoppheting). Dere har nok fått en liten kosegris som virkelig har oppdaget hvor herlig det er å få sove inntil det beste i verden, nemlig mamma. Og at baby får/vil bruke brystet som smokk gjør det bare ennå mer fantastisk for lillevennen.

 

Lykke til!

Håper vi får høre hvordan det går med prosjekt "Sovegodtomnattenallesammen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 hos oss var ikke fylt helt 4 mnd da vi begynte så smått. Babyer er veldig forskjellige og utvilker seg ulikt, men du merker fort om magen ikke er helt klar.

 

Vår første ble i hvertfall mye roligere da vi begynte med mer mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for smarte triks ;-) og ja, tror hennes def. av lykke må være å ligge med puppen i munn hele natten og smarte litt når hun våkner ;-p

 

skal se om jeg ikke skal legge meg på naborommet i natt. Er bare et par skritt unna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...